Toyota RAV4 Hybrid: новий кросовер, що вміє вражати

Автор: Євген Сокур | 20 Січ, 2020

П’ята генерація Toyota RAV4 з гібридною силовою установкою змогла здивувати витратами палива. Але чи варто витрачати гроші на новий гібрид?

Загалом, саме Toyota RAV4 є одним з піонерів серед кросоверів. Ще у 1994 році японці продемонстрували світу своє бачення автомобіля для активного відпочинку – тридверний повнопривідний автомобіль із тримальним кузовом. Вже за рік дебютувала і п’ятидверна модифікація. Загалом, світ вже побачило п’ять генерацій RAV4 і найсвіжіша, що дісталась України цього року, вже в нас на тесті.

Toyota давно зрозуміла, що майбутнє автомобільного світу в електромобілях та гібридах. Хоча зараз активний напрямок і у розробці водневих автомобілів, серійний гібрид Mirai тому підтвердження. Компанія ще у 1997 році випустила свій перший серійний гібрид Toyota Prius, а останні роки поступово відмовляється від дизельних двигунів та стрімко розширює лінійку гібридних моделей.

 Читайте також:

Саме тому, обираючи новий Toyota RAV4 для тесту, ми зупинились на його гібридній модифікації. Загалом, в Європі серед усіх проданих RAV4 минулої генерації 85% припали на гібрид. Тому з появою п’ятого покоління, у Старому Світі, у продажі є виключно Toyota RAV4 Hybrid, а от у нас можливо придбати кросовер і зі звичайним ДВЗ із механічною коробкою швидкостей, чи з варіатором. А от дизельні версії вже історія.

В нас на тесті Toyota RAV4 Hybrid у комплектації Style вартістю 978 960 грн. Привід передній, адже повнопривідні версії лише зараз дісталися України.

Загалом, Toyota бренд надзвичайно консервативний, але створюючи новий RAV4 вони каменю на камені не залишили від колишнього дизайну, змін зазнала ергономіка і техніка.

Загалом RAV4 побудований на новій модульній платформі Toyota New Global Architecture (TNGA-K), яку вже отримала нова Camry та Lexus ES, що продаються в Україні. Новий Toyota RAV4 трохи змінився у розмірах, наприклад, довжина колісної бази складає 2690 мм, що на 30 мм більше за попередника. Автомобіль став на 5 мм коротшим (4060 мм) та на 10 мм ширшим (1855 мм). Це дозволило збільшити простір насамперед на задньому ряді. На 79 літрів зріс і об’єм вантажного відсіку – 580 л. А завдяки новій, більш компактній батареї гібридної установки, складаючи спинки заднього ряду отримуємо майже рівну підлогу.

Під підлогою як і раніше тимчасове запасне колесо, а також місце для складної полички. Конструктори одразу на 57% підвищили жорсткість кузову та зменшили вагу автомобіля. Загалом RAV4 Hybrid схуд на декілька десятків кілограм.

Змінилась і сама гібридна установка. Хоча RAV4 Hybrid і не отримав функції підзарядки від зовнішньої мережі. Під капотом новий бензиновий атмосферний двигун лінійки Dynamic Force Engines, який загалом дебютував у Toyota 2017 року, з попередником його споріднює лише об’єм у 2,5 л. У двигуні збільшений з 98 мм до 103,4 мм хід поршня, тоді як діаметр циліндру зменшився з 90 мм до 87,5 мм. Нова система безпосереднього подвійного впорскування палива зі зміненими каналами впускної системи, в яких прибрали зайвий кут зробивши канали прямими. Збільшено кут розташування клапанів, за рахунок чого їх вдалося зробити більшими у діаметрі.

Це оптимізувало та покращило сумішоутворення, а також наповнення циліндрів. Змін зазнав і випускний колектор, який побудовано за схемою 4-2-1. Інший момент, що безпосередньо впливає на зниження викидів та витрати палива, це заміна механічного зв’язку деяких вузлів на електричний. У новому двигуні за допомогою електроприводу працює система зміни фаз газорозподільного механізму, дросельна заслінка, система рекуперації відпрацьованих газів EGR, помпа, термостат та навіть масляний насос.

Загалом потужність бензинового двигуна збільшилась з 155 к.с. у минулій генерації, до 178 к.с. у новому RAV4 Hybrid. Зросла і сумарна потужність гібридної установки з 197 к.с. до 218 к.с. Хоча потужність електромотору зменшилась з 105 кВт до 88 кВт, втім новий електродвигун ефективніший, адже потребує менше енергії.

Трансмісія також змінилась, це безступінчастий планетарний механізм Е-CVT, що використовували і у минулому RAV4 Hybrid, але переробленої конструкції. Конструктори зменшили загальні втрати енергії на 10%, а втрати на тертя на 25%. Загалом Е-CVT, як і раніше працює дуже плавно та комфортно.

Щодо електричної частини, то RAV4 Hybrid отримав нову, більш компактну та легку нікель-металгідридну батарею, що потребує меншого часу для заряджання. Раніше батарея важила 53,6 кг та складалась з двох сегментів, кожний з яких мав систему охолодження. Нова схудла до 47 кг, має один сегмент та систему охолодження. Нова батарея зберегла ємність у 6,5 А·год, але має розширений діапазон використання з 30% до 90%. Іншими словами, батарея ніколи не розряджається нижче 30 відсотків та не заряджається вище 90 відсотків. Раніше діапазон складав 40% – 80%. Що ж, спробуємо з усім цим рушити.

Який апетит гібриду?

Першочергове завдання Toyota RAV4 Hybrid – економити паливо. Хоча у Європі головний показник все ж вимір шкідливих викидів, якій значно впливає на податки. У випадку з новим RAV4 Hybrid Toyota обіцяє помітне зменшення витрат палива. Наприклад, якщо у минулій генерації гібрид споживав 5,7л на 100 км у місті, то новий RAV4 обіцяє показники у 4,8 л. Ми це перевірили. Після майже 200 км міського пробігу з тягучками я вийшов на витрату у 4,9 л на 100 км.

Хоча зазначу, рух був нешвидкий, надзвичайно обережний та з максимальним використанням електротяги. Загалом, для економічної їзди на гібриді треба переглянути саму філософію керування. І це стосується навіть вибору маршруту. На швидкісних магістралях та проспектах, більший час використовується бензиновий двигун, тому про вищезазначені показники годі й мріяти. Отже, якщо є можливість вибору альтернативного маршруту, наприклад, паралельними вулицями з помірним рухом, то краще обрати його.

Інша справа манера керування. Звісно забуваємо про різкі натискання на газ, усе повинно бути обережно та повільно. Наприклад, перед поворотом треба прогнозувати момент коли краще відпустити газ, щоб максимально використати накат та завдяки рекуперації підзарядити батарею гібридної установки.

Заряджати батарею можна на гальмуванні та на спусках, просто відпустивши педаль акселератора. Під час руху на відкритих швидких ділянках, краще навпаки ввімкнути бензиновий двигун, це залежить від ступеня натискання на педаль газу. Адже багато тут не зекономиш, а батарею можна розрядити дуже швидко. Головна ціль, виключити витрати палива у найбільш енерговитратних моментах, а це початок руху та рух у тягучках, а для цього треба заряджена батарея.

Під час звичайного руху з повним дотриманням швидкісного режиму, у місті реально вкладатися у показники до 6 л на «сотню», саме такі витрати палива я отримав після 449 км пробігу, а це досить поважний показник. А от якщо завдатися ціллю та уявити себе пілотом економ ралі, думати про кожен маневр та по максимуму використовувати можливості гібриду та рельєфу, у місті реально вкладатися у показники 4 л на 100 км.

Жорсткість у минулому

Toyota RAV4 четвертої генерації розчарувала значну частку і прихильників моделі. Навіть закривши очі на дизайн, автомобіль мав проблеми з ергономікою, помітно жорстку, тому не досить комфортну підвіску.

Дизайн новинки також потребує звикання, втім він вийшов цікавим. У порівнянні з минулою генерацією Toyota RAV4, новинка значно комфортніше. RAV4 отримав нову задню ходову. Робота підвіски вже не така жорстка, вона суттєво додала у енергоємності і це навіть на дисках у 18 дюймів з гумою 225/60 що встановлюється на комплектацію Style. Значно додав кросовер у керованості. Завдяки новому керму з електропідсилювачем, стерно суттєво інформативніше, відчувається і чіткий 0.

Гібридна версія RAV4 немає ще однієї, традиційної для багатьох моделей Toyota проблеми, а саме слабких гальм. Рекуперація відчутно допомагає кросоверу зупинятися, тому до гальм нового Toyota RAV4 Hybrid жодних претензій. А от функція Auto Hold, що додає комфорту під час тягнучок, у новому RAV4 спрацьовує з помітною паузою. Пересівши у RAV4 з нової Honda де Auto Hold спрацьовує майже миттєво, у тягнучках мав декілька неприємних моментів, коли після відпускання гальм, кросовер починав рухатись. Тому у RAV4 краще дочекатись активації Auto Hold про що сигналізує індикація на панелі приладів.

Помітно покращилась шумоізоляція, шум двигуна чутно лише на високих обертах.

Салон став просторішим та зручнішим. Місця вистачає на обох рядах різним за зростом та комплекцією пасажирам. Поліпшилась оглядовість, капот став трохи нижчим, передні стійки більш вузькими, а зовнішні дзеркала більшими та інформативнішими. А от система моніторингу «сліпих» зон, чомусь є лише у найдорожчий комплектації.

З’явились нові функції та системи, серед яких і комплекс систем активної безпеки Toyota Safety Sense 2.0. Її встановлено починаючи з середньої комплектації Lounge, системою обладнані «Рави» у версії Style та топ-виконанні Premium.

 Читайте також:

Toyota Safety Sense  попереджає про загрозу фронтального зіткнення з функцією автоматичного гальмування та розпізнавання пішоходів. Вона утримує автомобіль у смузі руху та попереджує про вихід з неї. Розпізнає дорожні знаки та втому водія. Завдяки адаптивному круїз-контролю та автоматичному дальньому світлу значно підвищує комфорт під час руху трасою.

Помітно зручнішими стали передні крісла, хоча подушка традиційно короткувата. Значно поліпшена ергономіка. У минулій генерації кнопки вибору режимів руху, підігрівів крісел та лобового скла знаходились у незручному місці, на які водієві треба було відволікатись. Зараз усе під рукою та на очах. Мені дуже сподобався новий блок клімат-контролю, зі зручними, великими прогумованими регуляторами температури.

Гібрид чи не гібрид?

Питання чи варто переплачувати за гібрид я чую досить часто. Розглянемо чи дійсно варто діставати з кишені додаткові гроші на Toyota RAV4 Hybrid. У однакових комплектаціях та з тим самим типом приводу, RAV4 Hybrid дорожче звичайного RAV4 на 69600 грн. Але перша перевага RAV4 Hybrid – він потужніший та динамічніший.

Наприклад, до 100 км/год 2,0-літровий монопривідний RAV4 з варіатором розганяється за 10,7 секунд, тоді як RAV4 Hybrid лише за 8,4 с. Інший козир – паливна економність. При схожій манері руху, у місті Hybrid кожні 100 км може економити приблизно 4 літри бензину, а це фактично 120 грн, отже при міській експлуатації вийти у 0 можна приблизно до 60 тис пробігу, а далі суцільні заощадження. Тому RAV4 Hybrid дійсно вартує початкової переплати.

Ціни та комплектації

Загалом новий Toyota RAV4 у нас пропонують у п’яти версіях. Базова Live з механічною трансмісією та приводом на передні колеса, коштує від 590 436 грн. Але поціновувачів механіки в нас вкрай мало. Аналогічна версія, але з варіатором потягне на 633 402 грн. RAV4 Hybrid доступний вже з другої за рангом комплектації Active за 770 847 грн у монопривідному виконанні та 846 615 грн з приводом на усі колеса. Топ версія RAV4 Hybrid Premium є виключно з повним приводом та коштує від 1 014 321 грн.

Загалом новий Toyota RAV4 Hybrid зумів вразити. Він може бути дуже економічним і на ньому дійсно цікаво їздити. А якщо треба і досить швидким, динаміка у 8,4 с до 100 км/год непоганий показник для кросовера, який не претендує на звання спортивного. Автомобіль суттєво додав у комфорті, поведінці на дорозі і звісно став безпечнішим.

 

Toyota RAV4 Hybrid
Двигун бензин, R4, 2487 см3
Потужність, крутний момент 178 к.с., 221 Нм
Сумарна потужність гібридної системи 218 к.с.
Трансмісія планетарна Е-CVT
Привід передній
Максимальна швидкість 180 км/год
Розгін 0–100 км/год 8,4 с
Витрата палива траса – 4,7 л на 100 км, місто – 4,8 л на 100 км
Шини 225/60 R18
Дорожній просвіт 190
Кузов універсал
Дверей/місць 5/5
Маса споряджена 1750 кг
Вантажний відсік 580/1690 л
Паливний бак 55 л
Вартість мінімальна* 770 847 грн
Вартість тест. авто * 904 827 грн

* Вартість на 20.01.2020 для автомобіля з даним силовим агрегатом.

 


Додати свій коментар








Pin It on Pinterest