Skoda Fabia: перша пластика

Автор: Євген Сокур | 16 Вер, 2019

Skoda Fabia R5 є одним із найуспішніших ралійних автомобілів у світі та наймасовішим у категорії R5. У нас на тесті її оновлена цивільна версія, пофарбована у фірмовий ралійний колір.

Кольорове поєднання яскравої зеленої фарби Rallye Green та чорного даху з’явилось ще у 2010 році на Skoda Fabia RS другої генерації. Воно виявилось настільки вдалим та популярним, що Skoda і досі так фарбує звичайні Fabia. Окрім того, саме такий зелений металік є фірмовим на заводських Fabia R5. Але перейдемо до тестової машини.

Євген Сокур

Що змінилося?

Після оновлення зовнішніх відзнак небагато, особливо у передній частині. Тут основні зміни торкнулися оптики, яка в якості опції ще й отримала світлодіодні технології. Фари головного світла стали помітно вужчими. Нові решітка радіатора та бампер.

Євген Сокур

Ззаду оновлення помітніші і дуже пішли Fabia на користь. Нарешті зникли незрозумілі, масивні чорні пластикові рамки з ліхтарів. Нові й самі ліхтарі, а також бампер, який отримав світловідбівні елементи. Традиційним для будь-якого рестайлінгу, стала нова лінійка колісних дисків. Змін зазнала і палітра кольорів кузову.

Лише досвідчене око фаната моделі помітить оновлення в інтер’єрі. Їх дійсно небагато. Змінився шрифт панелі приладів, матеріали оббивки та опціональна мультимедійна система з екраном у 6,5 дюймів. Серед непомітних ззовні змін – електропривід вікон, що отримав автоматичний режим для усіх вікон. А от обігрів передніх крісел і досі опція, яка разом з обігрівом форсунок омивача лобового скла, входить у зимовий пакет, вартістю 7 тис. грн.

Євген Сокур

Доповнення отримали й системи безпеки. До базової для третього покоління Fabia системи стабілізації курсової стійкості, додали можливість замовити таку сучасну систему, як Front Assistant. Вона може допомогти уникнути зіткнення, чи зменшити наслідки, якщо його неможливо уникнути. Так при різкому зменшенні дистанції до автомобіля, що попереду, чи виявленню перешкоди, система може автоматично застосувати екстрене гальмування. З’явилась і комфортна система автоматичного дальнього світла – Auto Light Assist.

Нарешті Fabia отримала досить просту, але ефективну систему моніторінгу сліпих зон. Так, це опція, але я б її дуже радив замовити, особливо тим, хто за кермом нещодавно.

Є оновлення і у рішеннях Simply clever. Загалом їхня кількість у Fabia зросла до 16-ти для хетчбеку, та 21-го рішення для універсалу. Окрім давно відомих органайзерів у багажнику, скребку для льоду під лючком паливного баку, смітничка у кишені двері та іншого, є й нові ідеї.

Вони торкнулися заднього ряду та багажного відсіку. Так, з’явились два USB-роз’єми та тримач планшету для задніх пасажирів, що допоможе не нудьгувати у дальній дорозі. Багажник отримав практичний двосторонній килимок. Сам вантажний відсік об’ємом 330 літрів – це один із найбільших показників серед п’ятидверних хетчів В-класу. Під підлогою запасне колесо, що важливо для наших доріг. Більш того, при замовлені автомобіля можна обрати повнорозмірну запаску, чи тимчасову “докатку”.

На місці й фірмова трансформація вантажного відсіку, яка з’явилась ще у другій генерації моделі. А саме різноманітні варіанти встановлення полички. Окрім традиційного розташування, за її допомогою можна розділити вантажний відсік навпіл, а коли вона заважає, то “сховати” за спинкою заднього дивану.

Звісно, як і будь-який автомобіль концерну VAG, Skoda Fabia пропонує великій вибір опції та аксесуарів. Хоча вони можуть значно збільшити вартість машини. Тут наприклад, є панорамний дах за 23 тис. грн, безключовий доступ із запуском двигуна кнопкою від 18 тис. грн, датчики дощу та світла, адаптивний круіз-контроль з обмежувачем швидкості за 24 тис. грн, та багато іншого.

Євген Сокур

Історичні зміни

Вперше за свою 20-річну історію, Fabia більше не випускається з дизельним двигуном. Хоча в Україні, починаючи з другої генерації (через високу вартість) продажі таких версій були мінімальними, а іноді зовсім припинялись. У третьому коліні дизельні варіанти до нас взагалі не завозили. Окрім того, у сучасній генерації Skoda Fabia так і не з’явилась у гарячій версії RS. Після оновлення в Європі Fabia продається виключно з трициліндровими літровими бензиновими двигунами. Від найпростішого атмосферного MPI потужністю лише 60 к.с., до 110-сильного турбованого TSI.

Євген Сокур

Але для нашого ринку є деякі зміни. В Україні замість слабких атмосферних літрових двигунів, Fabia можна придбати з 1,6-літровим MPI, потужністю 110 к.с., який відповідає ще екологічним стандартам Євро 5. Ця екзотика для Європи добре знайома у Китаї, де Fabia продається виключно з безнадувними двигунами об’ємом 1,4 та 1,6 л.

Для тесту ми обрали саме таку версію, адже в Україні ще багато послідовників цих перевірених двигунів із розподіленим впорскуванням палива. Саме така Fabia буде до вподоби і адептам газобалонного обладнання.

Отже, двигун 1,6 MPI агрегатується виключно автоматичною, шестиступінчастою коробкою швидкостей. Фанати «механіки» незабуті, ними, наприклад, оснащені турбовані Fabia.

Євген Сокур

Незважаючи на однакову потужність із версією TSI, тестова Skoda Fabia повільніша, наприклад до 100 км/год вона розганяється за 11,1 с, тоді як турбоверсія лише за 9,6 с. Тут одразу декілька причин. Відомо, що кінські сили не головні в розгінній динаміці, тут важливіший крутний момент, і якщо TSI видає 200 Нм, то MPI – 155 Нм. Впливає на динаміку й класичний «автомат», який повільніше у змінах швидкостей, але вважається надійнішим у порівнянні зі швидшими «роботами» DSG.

Але і з таким силовим агрегатом легенька Skoda Fabia відчувається досить динамічною у місті. Хоч «автомат» дійсно замислюється, особливо при переході з першої на другу швидкість. Цікаво, саме така фірмова особливість притаманна й до трансмісій DSG.

А от суттєвий мінус двигуна MPI – добрячий апетит. В місті кожні 100 км тестова Fabia легко «випиває» 10 л, а то й більше палива. При обережній та нешвидкій їзді поза містом, реально вкластися у споживання до 6 літрів. Але все одне, не вдалося наблизитись до паспортних 4,6 л на 100 км. Хоча треба врахувати, що зараз досить зимно, а на автомобілі встановлена зимова гума з більшим супротивом коченню.

Євген Сокур

Вивірена жорсткість

Skoda Fabia завжди була з по-німецьки збитою ходовою частиною. І мені такі налаштування дуже подобаються. Тут збережена грань між комфортом та жорсткістю. Незалежна попереду зі стійками МакФерсон, та напівзалежна з балкою кручення позаду, відмінно відпрацьовує невеличкі дефекти доріг. Більш помітні нерівності відчутні, втім ходова добре тримається, пробити її важко.

Модель дуже додала в керованості саме у третій генерації. Адже Fabia стала одразу на 9,3 см ширшою та 3 см нижчою, звісно зросла й колія, оновилось й кермування з електропідсилювачем. Fabia дуже легко керувати, недостатня повертальність незначна. Цікаво, що Fabia може бути ще кращою, але лише з літровим двигуном TSI та трансмісією DSG. Саме ця версія оснащена системою імітації блокування міжколісного диференціалу XDS+.

Цікава ситуація з гальмами. Усі європейські Fabia з двигуном потужністю до 100 к.с., оснащено дисковими гальмами попереду з діаметром диску у 256 мм та барабанними позаду. А от 110-сильні версії їдуть із дисковими гальмами усіх коліс, при цьому діаметр передніх дисків збільшено до 288 мм. Атмосферні Fabia аналогічної потужності, у нас представлені з гальмами іншої конфігурації. Передні з дисками діаметру 288 мм, а от позаду барабанні механізми. Але у якості опції, лише за 3145 грн, автомобіль можна замовити і з задніми дисковими механізмами. Хоча тестовій Fabia і таких гальм вистачає, адже, як ми з’ясували, динамікою вона помітно поступається турбоверсії.

Євген Сокур

Не лише косметика

Отже, хоча екстер’єр та інтер’єр зазнали незначних змін, вони пішли моделі на користь. Так, не змінилась техніка, але з’явились нові системи безпеки, та рішення Simply clever. Вони роблять оновлену Skoda Fabia не лише безпечніше, а й комфортніше. Тішить, що у покупця Skoda Fabia є величезний вибір. Він може “скласти” фактично свій автомобіль, обравши серед двигунів, трансмісій, комплектації та великої кількості опцій та аксесуарів.

Загалом вартість оновленої Fabia в Україні починається з 411 тис. грн. Версія з класичним «автоматом» коштує від 465 тис. грн., досить непогано для сучасного європейського автомобіля.

Skoda Fabia
Двигун бензин, R4 , 1598 см3
Потужність 110 к.с., 155 Нм
Трансмісія 6-ст. АКП
Привід передній
Максимальна швидкість 188 км/год
Розгін 0–100 км/год 11,4 с
Витрата палива траса – 4,6 л/місто – 8,0 л на 100 км
Шини 185/60 R15
Дорожній просвіт 133
Кузов хетчбек
Дверей/місць 5/5
Маса споряджена/повна 1142/1597 кг
Вантажний відсік 330/1150 л
Паливний бак 45 л
Вартість мінімальна* 465 376 грн
Вартість тест. авто. * 677 306 грн

*Вартість на 28.01.2019р.

Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур

Додати свій коментар








Pin It on Pinterest