«Ford проти Ferrari»: де правда, а де вигадка?

Автор: Редакція | 02 Гру, 2019

Нашумілий фільм «Ford проти Ferrari» викликав чимало питань у справжніх фанатів автоспорту щодо його історичної правдивості. Які ж вигадки заклали туди сценаристи?

Фільм дійсно заснований на реальних подіях перегонів на витривалість «24 години Ле-Мана», а саме в основному йдеться про гонку 1966 року. Проте, звісно, є художнім та не претендує на повне дотримання історичних фактів, а отже існують моменти, які були вигадані заради колоритності сюжету.

Читайте також:

Фільм «Ford проти Ferrari» (в українському прокаті «Аутсайдери») розповідає історію створення машини Ford GT40 під керівництвом Керролла Шелбі (Метт Деймон), яка мала побороти непереможного лідера тих років – команду Ferrari. В цілому сюжет відповідає реальній історії, проте вільних трактувань допущено чимало.

На YouTube-каналі  WatchMojo.com описали десять спірних фактів щодо фільму.

 

  1. Ford практично купив Ferrari – правда

«Якщо не можете перемогти їх – купіть їх». Ford, який прагнув додати «переможної спортивності» бренду, у 1962 році ініціював переговори з Енцо Феррарі, які повинні були привести до придбання його компанії і готового спортивного автомобіля. Однак в останній момент італієць передумав і продав контрольний пакет акцій FIAT. Генрі Форд II, онук Генрі Форда, вважав вчинок навмисним образою. Це і поклало початок суперництва.

Хоча за іншою теорію, Форд хотів повністю викупити Ferrari та залишити Енцо поза управлінням й без акцій. На відмінну від цього, FIAT залишила Феррарі 15 % акцій та можливість керувати гоночною командою. Проте й поглинання «Фіатом» відбувалось протягом 6 років.

  1. Під час гонки двері Майлза не закривалася – правда

Гонщик Кен Майлз (у фільмі його грає Крістіан Бейл), який виступав за Ford, на старті гонки дійсно не міг зачинити двері автомобіля.

  1. Енцо Феррарі був на перегонах у Ле-Мані в 1966 році – вигадка

Однією з особливостей поведінки (або навіть дивацтв) Енцо Феррарі вже тими роками було якраз небажання їздити на гонки. «Коммендаторе» відвідував виключно змагання в Монці, хоча обмежувався п’ятничними тренуваннями італійського Гран Прі Ф1, як стверджує легенда. Тому, в Ле-Мані у 1966 році Феррарі не було. На трасі всім керував Еудженіо Драгоні, керівник гоночної команди Ferrari.

  1. Шелбі і Майлз були головними натхненниками суперкара Ford GT40 – вигадка

Шелбі дійсно був залучений до проекту виступу в Ле-Мані практично з самого початку, з літа 1963 року. Але він грав роль швидше авторитетного консультанта. Повноцінно керував створенням GT40 фордовський інженер Рой Лунн, який у фільмі виведений епізодичним персонажем і з’являється в кадрі на п’ять секунд. Під контроль Шелбі проект був повністю переданий влітку 1964 року – після того як пройшов перший невдалий для Ford гоночний сезон. Тобто творці фільму «вирізали» цілий рік, включаючи один етап «24 годин Ле-Мана»: в реальності GT40 переміг в легендарному марафоні з третього, а не з другого разу.

Також варто додати, що проект Ford в Ле-Мані почався з купівлі кількох машин Lola Mk. 6, на основі яких й почалася програма.

  1. Бійка Шелбі і Майлза на траві – вигадка

Напевно у них були конфлікти, однак немає жодних підтверджень про рукоприкладство поруч із будинком Майлза й на очах його дружини, як у сцені фільму.

  1. Майлз вперше був у Ле-Мані у 1966 році – вигадка

Великим «ляпом» експерти вважають те, що з фільму «вирізані» спроби перемогти в гонці у 1964 і у 1965 роках, які вплинули на розробку GT40.

Майлс насправді брав участь у «Ле-Мані» 1965 року і вибув з боротьби на 4-й годині гонки через проблеми з коробкою передач. Цікаво, що англієць тоді виступав в одному екіпажі з Брюсом Маклареном, який «забрав» перемогу у Майлса через рік. До речі, Майлз також виступав у Ле-Мані й у 1955 році, але за британську команду MG Cars Ltd. та фінішував 12-м у загальному заліку (5-м у своєму класі).

  1. Форд був категорично проти Майлза в Ле-Ман у 1966 році – вигадка

У фільмі показано, як Генрі II висловлює серйозні побоювання з приводу Кена Майлза, однак це було не так. Тим більше, якщо врахувати два виступи Майлза у Ле-Мані.

  1. Останній заїзд Майлза – правда

Майлз дійсно загинув в аварії під час тестів нового спорткара Ford J, який мав прийти на заміну Ford GT Mk.II. У новій розробці тестувалась як нова теорія з аеродинаміки, так й нове шасі на основі неперевіреної стільникової конструкції.

Несподівано в кінці тестового дня на повній швидкості машину занесло. Від ударів машина розлетілась та зайнялась, а гонщик загинув. Можливо, саме ця аварія врятувала від серйозних наслідків Маріо Андретті, який розбив свій Ford протягом 24 годин Ле-Мана 1967 року, але тоді конструкція машини була зміцнена додатковим каркасом.

  1. Хвилююча поїздка Шелбі з Фордом – вигадка

У фільмі епізод, коли інженер показує власнику компанії можливості автомобіля, поданий емоційно, однак у реальній історії такого не було.

  1. Три автомобілі Ford фінішували разом – правда

Це дійсно було так: заради красивого фінішу Шелбі попросив Майлза, який йшов першим, пригальмувати і дочекатися двох інших спорткарів. Але це коштувало Майлзу заслуженої перемоги через нюанси правил гонки. Перемогу віддали Брюсу Макларену.

Джерело: Motor1


Додати свій коментар








Pin It on Pinterest