Недооцінений кросовер Mitsubishi Outlander PHEV: тест-драйв моделі

Автор: Роман Галімон | 08 Гру, 2019

Наша редакція протестувала останню версію Mitsubishi Outlander PHEV та вирішила розібратись у перевагах та недоліках цього автомобіля.

Плагін-гібрид Mitsubishi Outlander PHEV запропонував дійсно цікаву концепцію: водночас він побудований, як електрокар, а з іншого має всі переваги позашляховика.

 Дивіться також всі фото:

Галерея: тест-драйв гібридного кросовера Mitsubishi Outlander PHEV

Тобто на кожній осі позашляховика встановлені електромотори, які й рухають машину. Бензиновий же двигун тут майже завжди виконує лише допоміжну роль: або для живлення акумуляторів, або для приведення в дію електроморів. Лише на високих швидкостях 2,4 літровий бензиновий мотор підключається напряму до передньої осі. Але чи часто ви пересуваєтесь зі швидкістю понад 135 км/год?

Отже давайте розберемося.

Електричний та позашляховий

Попри всю свою «електичність» Mitsubishi залишила в гібридному «Аутлендері» всі його позашляхові гени. Система повного приводу S-AWC знову ж таки наявна в цьому кросовері, хоча задні колеса аж ніяк не пов’язані з ДВЗ. Для цього тепер створений зовсім інший вид приводу Twin Motor (два електромотори), який й керує колесами.

Проте все починається з інноваційної гібридної системи.

Автовиробник дійсно її переглянув й тепер під капотом ховається 2,4-літровий ДВЗ на 135 к.с та 211 Нм крутного моменту, акумуляторна батарея збільшена до 13,5 кВт-год, а задні електромотор став потужнішим до 70 кВт (90 к.с., 195 Нм).

Разом із переднім електромотором, який залишився на рівні 60 кВт-год (82 к.с.), «чужоземець» видає до 224 к.с. загальної потужності, хоча фактично всі його двигуни не працюють на повну потужність одночасно.

Електрична суть

Outlander PHEV майже завжди починає рух на електротязі. Якщо батарея була за ніч повністю заряжена, то в місті бензиновий двигун ввімкнеться лише при подолані відстані у 41 км. При цьому, ДВЗ може надати допомогу, якщо на шляху опиниться зависокий підйом, або потрібно буде зробити швидкісне прискорення.

Якщо ж їздити економічно (без різких прискорень), то можна обійтися електротягою, а батарею заряджати вночі. Для цього доступні три види поповнення електрозапасу: від звичайної електромережі (5,5 – 7 годин в залежності від сили струму: 8 або 10 А), від швидкісного зарядного пристрою (до 25 хв), або від самої гібридної установки під час руху (від ДВЗ, або від рекуперації під час гальмування).

При чому в останньому випадку трансмісія дозволяє «гратися» з підзарядкою ще більше: підкермовими пелюстками можна налаштовувати рівень рекуперації («гальмування двигуном»), можна міняти режими Save/CHRG, в яких відповідно батарея буде економити заряд або підзаряжатися від ДВЗ, або просто увімкнути режим EV, аби автомобіль перетворився на стовідсотковий електрокар (звісно, за наявності заряду батареї).

Ну а вбудоване у панель приладів «деревце» ECO-рейтингу буде спостерігати за вашими зусиллями зберегти планету.

Що ж можна зберегти?

Звісно, перші десятки кілометрів можна відчути суцільну економію: споживання пального на нулі, а машина спокійно їде у міському потоці.

Проте, все швидко закінчується, коли заряду немає. Для тих в кого немає на стоянці можливості вночі підзарядитися, цей гібрид може не розкрити свої переваги. Адже за звичайної їзди містом на ДВЗ, який буде передавати потужність на колеса через генератор й на електромотори, споживання пального складе «звичайні» 7,4 літри на 100 км, а якщо потрібно буде зробити пробіг швидкісною трасою, де двигун напряму підключиться до переднього осі, то розхід може бути й більшим.

Витрати пального за відсутності заряду батареї – 7,4 л/100 км

Звісно, всі системи «Аутлендера» будуть намагатися всіма силами зберегти пальне та підключатимуть електродвигуни за наявності найменшого заряду в батареї, або перенаправляти «зайву» електроенергію в батарею, але вся вигода від плагін-гібриду буде лише за вільного доступу до електромережі. Тоді за діючих тарифів у 1,68 грн. за 1 кВт-год на 100 км пробігу в місті можна витрачати приблизно 56 грн., що буде еквівалентом вартості 2 л бензину А-95 (на 100 км).

У такому випадку, постійної підзарядки плагін-гібриду, вже можна говорити про заявлені витрати пального 2 літри на 100 км за циклом WLTP. Але й тут варто читати між рядків (23 км на швидкості 47 км/год?).

WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) — всесвітня гармонізована методика випробувань легкових автомобілів. Методика динамічних випробувань для визначення рівня показників споживання пального обов’язкова для всіх автомобілів, що випущені починаючи з 2018 року. Дистанція тесту складає 23 км. Середня швидкість під час тесту 47 км/год.

Отже з усього вищенаведеного першим логічним висновком напрошується необхідність наявності приватного будинку для «Чужоземця», непрямим доказом якого є ще одна особливість PHEV: присутність технології V2Х (коли машина може давати електроенергію до будинку або в загальну мережу).

Проте, якщо власник заграється у «електрорежим» так сильно, що їздитиме виключно на електротязі без жодного вмикання ДВЗ, система управління гібридом PHEV запускатиме його раз на 90 днів, аби «підтримувати в ньому життя» та змащувати всі необхідні елементи мастилом та іншим внутрішніми рідинами.

Позашляхова ДНК

При всьому тому, що в гаражі знаходиметься електрокар, він же може бути й позашляховиком. І хоча кліренс у Outlander зменшився на відміну від попереднього покоління до 185 мм, автовиробнику вдалося зберегти та адаптувати до електричного характеру машини технологію повного приводу S-AWC (Super All Wheel Control), яка є нащадком таких систем, як AYC (Active Yaw Control або Активний Контроль Вектору Тяги), що розроблювались для Lancer Evolution.

Звісно, на кросовері присутні й інші системи безпеки, як ABS, ASC та TCL, а перемикач режимів руху Drive Mode Switch дозволяє обирати відповідний режим для різних умов: Normal, Snow, Lock — тут все зрозуміло.

А ось поява окремого перемикача Sport може навіть трохи пришвидшити серцебиття, адже «економний» електрокар за такого режиму може вистрілити до «сотні» за 10,5 секунди, що за маси у більше ніж дві тони досить непогано.

Зрозуміло, що за тих самих габаритів, що й звичайний «Аутлендер», гібридний варіант має більшу вагу, але підвіска спокійно порається з усілякими нерівностями. Під час тестів вона іноді здавалось аж занадто м’якою, що іноді укачувало.

Випробувати ж позашляхові перепони потрібно обережно, адже тут днище находиться на 30 мм нижче до землі.

Всебічна безпека

Звісно, враховуючи топовість моделі, Outlander PHEV отримав всі сучасні системи безпеки. Ну майже, всі.

Адаптивний круїз-контроль, якого немає навіть на звичайних «Аутлендерах», вже давно став нормою у сучасних автомобілях й присутній на плагін-гібриді. Його доповнюють система попередження фронтального зіткнення, система контролю «сліпих зон» дзеркал, система попередження про поперечний рух позаду та ультразвукова система запобігання зіткненню під час паркування.

Також присутній контроль рядності руху, але він радше сигналізує про перетин смуги, а не допомагає повертати й тримати машину у своєму напрямку руху.

Є також монітор кругового огляду та автоматичне перемикання ближнього/дальнього світла фар, але звісно всі ці системи є допоміжними й не потрібно забувати, що саме водій приймає рішення за кермом.

Краш-тест на “5”

Гарну безпечність «Аутлендера» довели й краш-тести Euro NCAP. Ще перша генерація Outlander 2013 року отримала п’ять зірок, а минулого року гібрид Outlander теж пройшов випробовування, до того ж новими видами тестами.

Машина виявилась безпечною, як для водія та пасажира, так й для пішоходів.

Переваги електромобіля

Враховуючи лише додаткову функціональність ДВЗ, майже всі системи автомобіля працюють від електрики, як наприклад електричний обігрівач повітря. Проте Outlander аж ніяк не зменшив рівень комфорту.

Кросовер має всі ті ж фішки, що й звичайна модель і які неабияк знадобляться взимку: підігрів лобового скла, підігрів керма та передніх сидінь.

Проте концентрація уваги дійсно переважає на бік передніх крісел, адже задні пасажири отримали лише повітропроводи, один USD та електролюк.

Покращений інтер’єр

Якщо ми вже заглибились в салон, то варто відзначити, що оновлений Outlander PHEV отримав  й нову приладову панель у дусі сучасних гібридів, яка розбита на чотири частини та показує в якому режимі працює силовий агрегат: Charge (рекуперація), Eco (електромобіль), Біла (можливе включення ДВЗ), Синя (працює ДВЗ).

Проте для такої топової моделі вже давно пора подумати про цифрову панель, яку мають конкуренти, як й про сучасніший дисплей для медійної системи.

Звісно, добре, що до 7-дюймого дисплею можна підключитись через додаток Mitsubishi Remote Control, але як же Apple CarPlay та Android Auto?

В іншому салон заслуговує на найкращі оцінки і дійсно виглядає «топово», особливо шкіряні крісла з діамантоподібним простроченням. Хоча, знову ж таки, можна було б задуматись й над вентиляцію сидінь, а можливо й масажними функціями, адже «чужоземець» просто натякає своєю назвою на довгі подорожі.

Ззовні жодних змін

Відрізнити Outlander PHEV від бензинового аналога можна хіба лише за відповідним синім логотипом та безшумною ходою.

Кросовер має також повністю світлодіодна оптику, рейлінги на даху срібного кольору, задній спойлер (на даху) та хромовані бічні накладки.

Варто додати, що за доступ до машини виступає система безключового доступу, а двері багажника мають електропривід, проте без сенсорного відкриття.

Звісно, на вибір є сім кольорів для фарбування «Аутлендера», хоча це не можна назвати вершиною персоналізації.

Й причина, мабуть в тому, що поки Outlander PHEV залишається диковинкою для наших доріг, в Європі це одна з найпопулярніших моделей.

Звісно, українські дороги теж вже побачили чимало Outlander PHEV, але лише у якості поліцейських машин. Аби на них звернули увагу покупці потрібно привести ціну у відповідність до ринкових умов.

Про сумне – про ціну

З ціною у 1,5 млн. гривень плагін-гібрид програє навіть традиційну «Аутлендеру» майже вдвічі, адже ціна на топову комплектацію Outlander зараз (08.12.2019) складає 820 тисяч грн. За таку різницю в ціну можна купити електромобіль та мати Outlander для довгих мандрівок та електрокар для міста.

Отже, другий висновок, який можна зробити, що поки Outlander PHEV є більш іміджевим автомобілем, який можуть собі дозволити, або державні установи за спеціальною ціною, або екологічні ентузіасти, які можуть переплатити за своє бажання зробити внесок в екологію міста.

Цікаво, що наприклад в Німеччині такий же плагін-гібрид Outlander коштує 37 990 євро, але при цьому за державними програми можна ще отримати й знижку у 8 000 євро.

Мабуть, коли в Україні теж запрацюють такі програми, то плагін-гібриди набудуть ще більшої популярності.

Отже, можна з точністю сказати, що поки всі переваги Mitsubishi Outlander PHEV перекреслює ціна. А це говорить про те, що він явно недооцінений конкурентами. Якщо ж ціна цього кросовера зменшиться (завдяки виробнику або законодавчим змінам), то він може стати бестселером й в Україні.

 

 

Технічні характеристики та ціна:

Mitsubishi Outlander PHEV
Двигун бенз., 2360 см3, 135 к.с., 211 Нм
Передній електромотор 82 к.с.
Задній електромотор 95 к.с.
Батарея 13,8 кВт/год, Літій-іонна
Напруга 300 В
Привід Повний, 4 WD
Максимальна швидкість 170 км/год
Розгін 0–100 км/год 10,5 с
Витрата палива, л/100 км повний заряд – 0

змішаний цикл – 2,0

мінімальний заряд – 7,4

Шини 225/55 R18
Дорожній просвіт 185 мм
Кузов універсал
Дверей/місць 5/5
Маса споряджена/повна 1880 / 2390 кг
Вантажний відсік 453/1584 л
Паливний бак 45 л
Вартість мінімальна* 1 543 000 грн.
Вартість тест. авто. * 1 543 000 грн.

*Вартість на 01.12.2019 р.

 


Додати свій коментар















Pin It on Pinterest