Тест-драйв: чи став новий кросовер Subaru Forester сімейним автомобілем?

Автор: Євген Сокур | 05 Бер, 2020

Subaru Forester у п’ятому коліні продовжує змінювати свої цінності та повністю стає сімейним автомобілем. І хоча зовнішні зміни можна помітити не одразу, але внутрішні – це геть інший автомобіль.

Перший Subaru Forester з’явився 22 роки тому у 1997 році, за цей час світ побачило вже п’ять генерацій моделі. Автомобіль прийшовся до душі і українцям, Forester завжди офіційно продавали в Україні, тому на наших шляхах можна зустріти “лісника” будь-якої генерації. Наш сьогоднішній герой – найновіший Forester у п’ятому коліні.

На тест ми обрали Subaru Forester у комплектації LC, це верхнє оснащення для моделі з 2,0-літровим двигуном та початкове для 2,5-літрової версії. Від більш дорогих комплектацій зі шкіряним салоном, тестова відрізняється комбінованим матеріалом крісел, тут немає люку на даху, пам’яті двох положень електроприводу водійського крісла та преміальної аудіосистеми Harman Kardon. Натомість така версія дешевше та коштує від 907900 грн для 2,0-літрового Forester, та 1020000 грн за автомобіль з більш об’ємним двигуном.

Дійсно, з першого погляду, особливо спереду, відрізнити Subaru Forester п’ятого покоління від попередника 2017-2018 років досить нелегко. Більшою стала решітка радіатора, змінився передній бампер, але загальну стилістику минулого Forester зберегли.

Простіше глянути на корму, тут автомобілі вже помітно відрізняються. Головна деталь – оптика. Ліхтарі знайшли своє продовження на кришці багажника. Востаннє, та й взагалі у Forester, це було ще у рестайлінговій версії першого лісника.

Але хоч автомобілі і виглядають схожими, технічно це зовсім не так. Новий Forester став черговим, після нових Impreza та XV, автомобілем компанії, побудованим на новій модульній платформі Subaru Global Platform (SGP).

Завдяки SGP, новий кузов Forester на 40 відсотків жорсткіший, у той же час, він трохи збільшився у розмірах, але втратив у вазі. Тепер, навіть при навантаженнях на кузов, при парковці одним колесом на бордюрі, чи навіть діагональному вивішуванні, усі зазори кузова залишаються незмінними. Можливо, це когось здивувало, але точно не власників минулих Forester, особливо з першого по третє покоління. Щодо ваги, то новий Forester в залежності від комплектації схуд від 35 до 50 кг у порівнянні з автомобілем з аналогічним за об’ємом і типом силового агрегату.

Загалом, довжина нової моделі зросла лише на 15 мм (4625 мм), Forester став ширшим на 20 мм (1810 мм), але завдяки збільшеній на 30 мм колісній базі (2670 мм), салон тепер більш міський. Помітно, практично на 14 см, зросла ширина вантажного отвору та й сам максимальний об’єм при складених сидіннях другого ряду збільшився на 40 л до 1775 л.

Вантажний відсік Subaru Forester 2018 року

Стали більшими кути відкривання дверцят, що зробило процес висадки та посадки зручнішим. Наприклад, задні мають кут у майже 90 градусів. Загалом у салоні п’ятого Forester дуже просторо і дійсно більше місця чим у минулому. Сподобалась турбота японців про задніх пасажирів. Тут підігріви крісел, регулювання нахилу спинок (лише у 2,5-літрових версіях), подвійні кишені на спинках передніх сидінь та пара USB-роз’ємів.

Рівню оснащеності і не лише у тестовій комплектації, можуть позаздрити багато конкурентів. Навіть базовий Forester вражає. Підігрів керма та усіх сидінь, двозонний клімат-контроль, мультимедія з якісним 8-дюймовим дисплеєм, навігаційна система, бокова та задня камери, бесключовий доступ, LED-фари головного світла і це лише частина штатного обладнання, що є у будь-якому новому Forester. Тестова версія доповнена адаптивним круїз-контролем, електроприводом задньої двері з функцією пам’яті та головне комплексом систем активної безпеки EyeSight, на ній слід зупинитись детальніше.

Незважаючи на велику кількість кнопок на кермі та одразу три дисплеї – жодного дискомфорту. Відзначимо і чудову оглядовість

Головне – безпека!

Для багатьох при купівлі автомобіля, саме безпека є визначальним пріоритетом. І Forester є що запропонувати. Хоча нова модель поки не проходила краш-тести у EuroNCAP, я впевнений, що модель їх подолає на відмінно. Адже Forester минулої генерації здобув там максимальні п’ять зірок і надвисокі відсотки, новий “лісник” навіть в базі має фронтальні, бокові подушки безпеки, подушки-шторки та навіть захисту колін водія.

І все ж таки, якщо допоки ми не можемо оцінити пасивну безпеку автомобіля, то активну – досить легко. Так, більшість нових Forester оснащено комплексом систем активної безпеки EyeSight, виключення – найдешевша версія VQ з 2,0-літровим двигуном. Втім, я не раджу економити на EyeSight. Всевидячі очі нового Forester постійно контролюють ситуацію під час руху та значно знижують ризик помилок водія та потрапляння у ДТП.


Верхній екран може відображати стан Subaru Forester, активовані чи деактивовані системи безпеки комплексу EyeSight.

Наприклад, EyeSight контролює дистанцію та при аварійному зменшені миттєво застосовує гальма, а також слідкує за розміткою та попереджує при наближенні до неї без увімкненого сигналу повороту. Але зазначу, що повністю покладатися на систему не варто: це техніка, яка залежить наприклад, від погодних умов – мряка, надмірне забруднення може призвести до не спрацювання у необхідний момент, тому завжди залишаємося пильними за кермом.

Особливої уваги заслуговує система моніторингу сліпих зон, помітні дисплеї якої встановлено у зовнішніх дзеркалах. Сама сигналізація дуже інформативна, я б її назвав одною з найкращих серед усіх існуючих. При наявності автомобіля у сліпій зоні, дисплей світиться жовтим кольором, якщо водій і цього не помітить та спробує повернути у зайняту смугу, жовте світло почне мерехтіти, а в салоні пролунає звуковий сигнал.

EyeSight включає комфортне доповнення – сигналізацію про початок руху автомобіля попереду. Тому якщо кермувальник “заснув”, зупинившись на світлофорі чи у тягнучці, EyeSight не буде чекати поки посигналить таксист позаду, а практично миттєво попередить звуковим сигналом та відповідною картинкою на панелі приладів.

Subaru Forester п’ятого покоління навіть у багатих версіях не отримав систему кругового огляду, але як на мене, більшість з них не дуже інформативні. А от ідея, що втілена у Forester, куди більш корисна. На додаток до задньої камери, кросовер має ще одну, що встановлена у правому дзеркалі та скерована на переднє праве колесо. Так-так, саме це колесо частіше за інших отримує «травми» при контакті з бордюрами. Ця камера активується при вмиканні реверсу, чи будь-коли при натисканні відповідної кнопки.

Технічні втрати

У будь-якій генерації Forester завжди продавали з оппозитними двигунами об’ємом 2,0 або 2,5-літра. Але серед них були дизельні (третя та четверта генерація моделі) та бензинові турбовані мотори. З появою нового Forester, про останні версії слід забути, як і про автомобілі з механічною трансмісією, адже покупців таких Forester було порівняно небагато. Прихильникам драйвових “лісників”, пропонують 2,5-літрову атмосферну версію, яка у нас на тесті. Але зазначимо, що за 22-річну історію моделі, це перший Forester, під капотом якого не може буди двигуна потужністю понад 200 к.с.

Незважаючи на споріднений з минулим поколінням об’єм, двигуни нові. Наприклад 2,5 л має до 90% нових деталей, тут безпосереднє впорскування палива, потужність зросла на 13 к.с. до 184 к.с., а от крутний момент став більшим лише на 3 Нм (239 Нм). Агрегатуються двигуни виключно варіатором Lineartronic, вже знайомим по минулій генерації.

Є і переваги – економічність. У місті новий 2,5-літровий Forester споживає 9,5 л на 100 км, це одразу на 1,7 л менше минулої генерації. І дійсно, при обережному керуванні, споживання палива у Києві коливалось біля відмітки у 10 л на сотню. У змішаному циклі, я виходив на показники близько 7-8 л на 100 км, минулим бензиновим генераціям моделі ці показники були фактично недосяжні.

З новим двигуном, найпотужніший Forester до 100 км/год розганяється за 9,5 секунди, це лише на 0,3 с швидше 2,5-літрового попередника, але одразу на 2 с повільніше турбованої версії минулої генерації. Дійсно, новий Forester динамікою не вражає, навіть при активованому спортивному режимі системи Si-Drive, тут головне комфорт. На це натякає і підвіска, яка у порівнянні з четвертим “лісником” помітно пом’якшала. Значно комфортнішим та легким, але менш інформативним, стало кермове управління. Врешті-решт на новому Forester не тягне їздити швидко, хоча завдяки своєму повному приводу, лісник чудовий у поворотах.

На жаль тут неможливо відключити систему стабілізації курсової стійкості VDС, “кнопка” відключення є, але при виникненні ковзання, стабілізація «прокинеться». На слизькому покритті ще можна проходити повороти з незначним ковзанням, але на сухому VDС більш сувора.

Бездоріжжя його стихія

Subaru Forester був і залишається одним з кращих кросоверів в умовах бездоріжжя. Нова генерація зберегла кліренс у 220 мм, але головне у Forester, безумовно, фірмова система постійного повного приводу. Більш того, тут немає сюрпризів з раптовим відключенням міжосьової муфти, через, наприклад, перегрів, як на більшості кросоверів. Привід тут завжди залишається повним.

На допомогу водію приходить і система допомоги на бездоріжжі X-mode. Наша версія оснащена однорежимним X-mode, при її активації не лише змінюються налаштування системи стабілізації та керування повним приводом, а й активується штатна для усіх Forester система допомоги при спуску. Добре відчувається робота X-mode на діагональному вивішуванні, спіймавши Forester на цьому, водієві достатньо лише рівно тримати газ, електроніка досить швидко підлаштовується та перерозподіляє крутний момент на колеса які мають контакт з поверхнею. Та й загалом, щоб застрягти на “ліснику” треба докласти зусиль.

Підсумуємо

Новий Subaru Forester зазнав значних змін, але вони пішли моделі на користь. Принаймні мені пощастило поспілкуватись з десятками українських фанатів бренду та власниками інших генерацій Forester під час невеликого тест-драйву, і фактично всі були приємно вражені змінами. Але відсутність турбо-версії частина клієнтів, як і особисто я, вважаю помітним мінусом моделі. Звісно, бажання європейської меншості не може конкурувати з більшістю водіїв Нового Світу, котрим, насамперед потрібен комфортний і безпечний автомобіль. І новий Subaru Forester дійсно таким є.

Subaru Forester
Двигун бензин, O4, 2498 см3
Потужність, крутний момент 184 к. с., 239 Нм
Трансмісія варіатор
Привід постійний повний
Максимальна швидкість 207 км/год
Розгін 0–100 км/год 9,5 с
Витрата палива траса – 6,3 л на 100 км,

місто – 9,3 л на 100 км

Шини 225/60 R17
Дорожній просвіт 220
Кузов універсал
Дверей/місць 5/5
Маса споряджена 1548кг
Вантажний відсік 505/1775 л
Паливний бак 63 л
Вартість мінімальна* 847 100 грн
Вартість тест. авто * 1 017 800 грн

* Вартість на 05.03.2020 для автомобіля з даним силовим агрегатом.

 

Галерея Subaru Forester:
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф:
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф:
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф:
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур

Додати свій коментар















Pin It on Pinterest