«Ралі Чайка-2019»: Фінальні «замальовки» з гонки

Автор: В'ячеслав Щербина | 04 Гру, 2019

Кращим доповненням до розповіді про гонку, навіть до такої розширеної як наша про «Ралі Чайка-2019», стане альбом «за лаштунками».

У випадку з «кільцем» погляд зсередини – це, по суті, виключно паддок і піт-лейн. Якщо ж ми спробуємо «намалювати» ралі, з його розширеною «географією», нехай вона і була в даному випадку обмежена виключно межами Автодрому «Чайка», – в об’єктив камери може потрапити незрівнянно більше. Не кажучи про те, що «Ралі Чайка-2019» тривало два дні, а на його старт вийшло 76 екіпажів! Кількість, яка на сьогодні навіть не може і «снитися» регулярним етапах Чемпіонату України з ралі. Що ж спробуємо підняти завісу лаштунків цієї гонки.

Уже зранку суботи своїми масштабами вражала черга з машин учасників на «прописку».

Такої кількості автомобілів, що перебувають одночасно на трасі, кільце «Чайки», напевно, не знало за всі часи! Ну а «прописка» на «допі» «Мототреку» й зовсім нагадувала «пробку» на дорозі. Особливо цікаво виглядало чергування справжніх («задужених») «спортівок» з, так би мовити, «цивільними-цивільними» машинами інших учасників.

 

А ось ця ТТ-шка хоч і несла на своєму борту номер, причому досить колоритний, в реалії в гонці не стартувала, а шкода!

Навіть в аматорських змаганнях «трапляються» спонсори, часом досить несподівані і незвичайні. Найчастіше – це близькі знайомі самих учасників, яким також не байдужий автоспорт …

… так само як навіть цивільні машини на таких ралі можуть вражати своїми лівреями. Ну а «далі» – це, так би мовити, – на смак і на колір …

Хтось приїжджає на гонку для того, щоб «поганятися», а хтось переслідує дещо інші цілі. Наприклад, продати (принаймні – спробувати) спортивний автомобіль!

В аматорських змаганнях, де їдуть цивільні машини, їхній екіпаж може бути позначений зовсім нехитро-непоказним способом і прикріплений «пластиром» …

… тоді як у інших, навіть в «стокових» класах, все на рівні професіоналів – і написи на склі, і шоломи.

«Хонда Мафія» готова до бою! Часом її «цивільні-цивільні» машини (які не беруть участі в гонках, якщо хтось не зрозумів з першого разу))), виглядають набагато строкатіше, ніж багато інших в пелотоні)))

«Нуль» на «Ралі Чайка-2019» теж вражав своєю ліврею. Напевно, піксельна «камка», – це віяння неспокійних часів або?

Однією з головних, якщо не найголовнішою, «фішкою» цьогорічного «Ралі Чайка» стала «нічна» субота. А для проходження «допів» в темряві потрібна додаткова світлотехніка. У когось, як на «Калині» Сергія Юнашева, це були справжні спортивні «люстри» …

… а у інших, – зовсім безхитрісні пристосування.

В реалії власне змагальна частина «Ралі Чайка-2019» почалася не так вже й пізно – о 16.30. Однак в цей час року темрява настає рано, і навіть найперші екіпажі стартували в цій темряві. І вся додаткова світлотехніка була дуже доречною, особливо на великому «кільці», яке було всіяне ретардерами, плюс ця «закручена» змійка на старій стартовій прямій …

… але вона не могла і близько зрівнятися за складністю з «Мототреку», який був однією великою «фігуркою». Включене освітлення по периметру не дуже допомагало, так як вже до 5 вечора йшлося про практично непроглядну темряву!

Цікаво, що в ралійному «пелотоні» був сучасний седан BMW 328, що зовсім не асоціюється навіть з аматорськими змаганнями. Але що ще примітніше, – будучи повнопривідним, він стартував в заліку 4WD! Зі зрозумілих причин, В’ячеслав Хомицький з Дмитром Чаліенко, які виступали на ньому, не могли «змагатися» з нехай навіть цивільними, але куди більш спортивним «квадроластами». На жаль, але вже на першій ж недільній СД вони сходять через несправності.

Ну а поки учасники розривали темряву Автодрому «Чайка», в розпорядженні їх самих і глядачів було кілька фуд-кортів, включаючи цей стильний «стрімлайнер». Особливій «нічний» атмосфері сприяли бочки з реальним відкритим вогнем, зазвичай забороненим під страхом … великих штрафів, а також гірлянди, які випередили на місяць свій час)))

Але куди більшим магнітом для нечисленних уболівальників, хто все ж приїхав під вечір суботи на «Чайку», стала інша «бочка». Перешкода, навколо якої потрібно було пройти як «по клумбі», що «на фарах» перетворилося в незабутнє дійство.

Поки одні змагалися, а інші бачили, в ЦУГу кипіла робота. Особливо непросто довелось Головному секретарю гонки Ларисі Сидорчук та її помічниці. З огляду на капітальні «глюки» електронної системи хронометражу їм довелося буквально вручну відтворювати результати як мінімум пари СД.

А Директором «Ралі Чайка-2019» досить несподівано виступив один із найвідоміших українських професійних штурманів – Любомир Шумаков. Нагадаємо, що в уже далекому 2006-му році разом з Юрієм Шаповаловим вони вписали свої імена в історію українського автоспорту, ставши першими українськими переможцями в рамках етапу Чемпіонату Світу з ралі WRC. Нехай мова йшла не про «абсолют» і навіть не про етап P-WRC, а «просто» залік N4 – це була перемога!

Фари і навіть «люстри» знадобилися і в неділю вранці – настільки похмурим і темним він видався спочатку.

Однак незабаром нехай далеко й не весняне, а глибоко осіннє, але сонце, початок розбивати кайдани свинцевих хмар. Воно подарувало всім нехай і запізнілий, але чудовий світанок …

… в якому засяяла не тільки стильна кафешка від Nanoprotec в американському стилі, але й спонсорські логотипи паливного партнера гонки Glusco.

При світлі дня «в іншому світлі» почали виглядати і деякі автомобілі учасників. Як, наприклад, ця «п’ятірка» – «Мессершмідт», що несе на своєму капоті стильний «nose art» …

… хоча навряд чи хоч одна з 76 машин учасників могла зрівнятися з цим стильним 911-м, «обгорнутим» в кастомно виготовлений декор в дусі «Ле-Ман Галф», та ще й з мотивом а-ля після добового марафону. Найцікавіше, що ця красуня теж мало не вийшла на старт гонки!

Однак Юрій Манойло, що регулярно виступає на тому «Порше» в Тайм-Аттак, вважав за краще поїхати «Ралі Чака-2019» на куди більш скромній «Хонді». До недільного ранку його японка отримала чимало нових елементів підвіски, пошкодженої пілотом напередодні в темряві на підступній «Чайці».

Нехитра «табличка» з іменами братів Воволка знову займає своє місце на задньому склі їхнього «Гольфа» в неділю вранці. Через близько 10 годин вони стануть третіми в заліку 2WD Open.

А інші учасники підійшли при підготовці до гонки, нехай, можливо, і не з технічної точки зору, куди більш грунтовно. До речі, Анастасія Згураская «в миру» є трохи ні мало інструктором в Центрі підготовки водіїв SDrive – звідси і фірмовий логотип поруч з ім’ям.

Перш ніж стартувати власне на СД, в ралі екіпаж повинен отримувати позначки на пунктах контролю часу. В даному випадку екіпаж Олександр Асташев-Вадим Савін роблять це в неділю перед «Мототреком» …

… а це вже власне старт даної СД, який через кілька секунд прийме Руслан Сєров, який виступав на своїй кільцевої «Калині» з Ігорем Мельником.

Найскладніше, принаймні, – в заліку SP2WD, – на цьому «допі», крім «змійки» і пари «шпильок», який включав справжню «вісімку», напевно було екіпажу Тарас Матвієнко-Іван Лук’яненко, які виступали на баварському «універсалі» !

Але головним магнітом уваги глядачів на «Ралі Чайка-2019» стала не «фігурка» «Мототреку», а вже фірмова риса цієї гонки «бочка», розташована прямо перед трибунами і балкончиками ЦУГу. Власне це вона, що називається великим планом)))

Справедливості заради треба сказати, що на гонці було чимало інших перешкод, також виконаних з відпрацьованих покришок і проходження деяких з них було не менше, а, найчастіше, більш складнішим за ту саму «бочку».

Як же могла обійтися гонка на Автодромі «Чайка» без фірмового «чайкінського» гумору ?! Молоко в Україні все ж не так багато продається в 2-літрових пакетах. А чого варті імена на «Хонді» одного з екіпажів «Мафії» (Євген Блохін-Максим Шостак).

Можна сказати, що в певній мірі саме розірваний на середині неділі патрубок турбіни «Імпрези» Євгена Рахмайлова зіграв ключову роль. На другий «Чайці» він «коштував» дніпропетровцю близько 15-20 секунд, які по суті, визначили результат гонки.

Незважаючи на цю «затримку», Євген Рахмайлов разом з Володимиром Сидоренком хоча і стали другими в «абсолюті», проте, очолили подіум заліку 4WD. В даному випадку, вони отримують позначку на завершальному гонку КВ від відомого багатьом в світі ралі «Бороди».

Ну а це на ньому ж відзначаються Віталій Геращенко з Оленою Івановою, які після неймовірно драматичної розв’язки «Ралі Чайка-2019» не тільки перемогли в своєму відповідному спортивному заліку SP2WD, а й в «абсолюті»!

На гонці з ладу виходила не тільки техніка учасників, а й черевики «Бороди». Проте, після нехитрого польового ремонту, вони дійшли до самого кінця «Ралі Чайка-2019»)))

Хоча це ралі, а не «кільце», фірмовим «Чайкінським» відбійникаи «все одно» і деякі машини учасників в кінці гонки отримали бойові шрами, включаючи спортивну «Субару» Павла Копильца. Мабуть, мало у кого серце «не обливалося кров’ю» при вигляді пошкоджень на початку гонки на «з голочки» стильній «копійці» BMW Владислава «Божевільного дантиста» Гордова і Івана Албанського …

… але, виграти в заліку 2WD Open їм не дозволили не пом’яті фірмові вихлопні трубу «Акраповіч», а дует Юрій Левченко-Володимир Шишкін, що традиційно виступали на 350-му Nissan-і. Єдиним «пошкодженням» на їхній «японці» після фінішу виявилися стерті псевдослікі на ведучих колесах.

 

В’ячеслав Щербина

Фото Євген Сокур, Вадим Чайковський і автора


Додати свій коментар






Pin It on Pinterest