«Ралі Чайка-2019»: Яскраво виражені лідери і боротьба позаду

Автор: В'ячеслав Щербина | 02 Гру, 2019

Якщо в «абсолюті» і «топових» класах на «Ралі Чайка-2019» боротьба за вершини подіумів велася від старту до фінішу, то в двох «молодших» заліках лідери виявилися поза конкуренцією. Проте, й позаду них вистачало своєї інтриги.

Традиційно найбільш масовим з класів на «Ралі Чайка-2019» став самий «молодший» з них – 2WD1600. Він нарахував 20 екіпажів.

Стартувати в ньому дозволено тільки на монопривідних «малолітражках» із двигуном робочим об’ємом до 1,6 літра.

Також традиційно, з 20 – 13 представляли Honda Mafia, а саме 12 Civic-ів плюс один CRX.

Другим за масовістю серед «продакшена» став наступний «по ранжиру» клас 2WD.

У ньому можна стартувати на кілька більш потужному «моноприводі» з двигунами до 2-х літрів.

Пелотон 2WD нарахував 14 машин, починаючи від скромного VW Vento до екзотичних Mazda MX-5, природно, й тут не було кілька «Сівіків». З нього і почнемо.

Два лідера …

В реалії в заліку 2WD боротьби за перше місце, та й друге теж, не вийшло. Ігор Степаненко з Сергієм Костенко на їхньому «Сівіку» просто не залишили шансів суперникам.

Лише на першій нічний «Чайці» вони поступилися парі Олександр Труш-Ярослав Мовчун, що також виступав на «Сівіку» і те, тільки 2,5 секунди. Уже на «Мототреку» Ігор випереджає усіх однокласників, включаючи Олександра на 4 секунди. Після цьлого він захоплює лідерство, зміцнюючи його ще п’ятьма секундами на наступній «Чайці».

На заключному «Мототреку» з досить вагомою перевагою переміг ще один екіпаж з 2WD – Костянтин Дяденко-Андрій Бондар, які виступали на BMW 318.

Примітно, що якщо не брати до уваги «незрозумілого» кращого часу Ігоря Почтаря в 29 секунд на цій СД, в реалії саме Дяденко тут став кращим в «абсолюті»!

Костянтин випередив Степаненко разом на 6,5 секунд, і тим самим, вийшов на третє місце в класі. Однак Ігор залишився лідером, причому з перевагою в 11 секунд.

У неділю ж Степаненко з Костенко буквально не залишили жодного шансу суперникам, вигравши всі без винятку СД!

При цьому на «Мототреку» вони показували результати в районі 9-го в «абсолюті», та зовсім стали другими у всьому пелотоні на ранковому «Колізеї», додавши 5-е на заключному.

На фініші перевага переможців в класі 2WD склала майже хвилину, тоді як в «абсолюті» вони розташувалися на 16-му рядку.

Практично так само впевнено гонку провели і Труш із Мовчуном.

Тільки на першій «Чайці» Олександр показав третій час, тоді як на всіх інших він незмінно фінішував другим, правда, щоразу програючи близько 8-10 секунд лідеру.

Тільки на СД9 Труш зміг показати практично такий же час, що й Степаненко, «відставши» від лідера лише на 0,3 секунди.

Дещо гірше у Олександра виходив слаломний «Мототрек», де він поступався й іншим однокласникам. Проте, ті «програші» не могли «зробити картини».

У підсумку екіпаж Труш-Мовчун поступився майже хвилину переможцям, розташувавшись п’ятьма позиціями нижче в «абсолюті» на 21-му місці.

Разом із тим, треті призери 2WD в свою чергу поступилися «срібним» більше хвилини, закінчивши гонку на 29-му рядку загального протоколу.

Якраз суперечка за третє місце і стала єдиною реальною боротьбою в цьому заліку, принаймні, якщо розглядати лідерів 2WD.

… і боротьба за «бронзу» позаду

Уже на першій недільній «Чайці» Дяденко з Бондарем, які виступали на баварському «компакті», поступаються третім рядком Вадиму Ільясову.

У свою чергу, виступаючи на колоритній Mazda MX-5 разом із Катериною Гунько, Ілясов став другим на «Чайці», поступившись лише 6,5 секунди краще в 2WD.

На мототреку Вадим третій, проте на наступній «Чайці» він втрачає майже півтори хвилини, опускаючись разом на 7-й рядок!

На третю ж повертається стабільний Дяденко.

І хоча на передостанній «Чайці» він стає тільки 7-м в класі, Костянтин все ще залишався третім на фініші «нічної» суботи.

Але позаду до топ-3-ки неухильно наближався Максим Салабай, який виступав на Mitsubishi Colt і якому асистував Артем Суський.

Вони закінчили суботу тільки 7-ми, але почали неділю з 4-го і 2-го часів, продовживши парою третіх на другому колі, піднявшись на 6-е місце.

Після обіду Салабай знову 4-й на «Чайці», але все в 5 секундах від кращого, потім 2-й на «Колізеї».

Разом із парою помилок у суперників перед останнім колом Максим уже на четвертому рядку 2WD.

Фінішний спурт із 3-м часом на останній «Чайці» при одночасній втраті майже півтори хвилини з боку Дяденко виводять Салабая на третю позицію, на якій він і закінчив гонку.

Першими поза подіумом 2WD стали Микола Британ із Богданом Бондаренко, які виступали на більш ніж скромному VW Vento.

Після кількох годин на кордоні топ-5-ки класу в суботу і 6-го місця за її підсумками, у другий день Микола регулярно показував результати в районі 5-6-го, включаючи пару третіх на «Мототреку».

В результаті Британ «не дотягнув» до подіуму тільки 17 секунд, фінішувавши і в «абсолюті» всього на пару позицій нижче «бронзових» призерів.

Всього пару секунд до четвертого місця не вистачило Ілясову з Гунько, який став п’ятим у 2WD. Вони в свою чергу випередили на пів хвилини Дяденко з Бондарем, які закінчили гонку шостими.

Примітно, що всього в 0,8 секундах (!) позаду цієї пари фінішували Ярослав Патенко з Тетяною Радіоненко, які також виступали на МХ-5, але куди більш літній.

Не можна не відзначити, що Ярослав йшов стабільно, показавши 5-і та 4-і результати на ранкових «Чайках», тим самим впритул наблизившись до подіуму, піднявшись на четверте місце в заліку 2WD.

Однак на передостанньому «Мототреку» Патенко втрачає цілу хвилину, яка й відкинула екіпаж «літньої» «Мазди» на підсумкове сьоме місце.

А ось в наймолодшому і одночасно наймасовішому класі 2WD 1600 картина виявилася схожою, зі своїм однозначним лідером.

Топ-3-ка поза конкуренцією

Першу ж «Чайку» в темряві виграє Денис Бутковський, якому асистував Олександр Сентюрін. Ставши 13-ми в «абсолюті», вони випередили найближчих однокласників, ким стали Валерій Гуленко з Андрієм Стефановичем на 11 секунд і майже на 17 Андрія Ромаса, штурманом у якого виступала Юлія Заєць. (Природно, всі вони виступали на «Сівіках»).

На мототреку кращим стає Сергій Жуковський разом із Катериною Вишневецькою (теж «Сівік»), що показали й зовсім другий час в «абсолюті»! Дві секунди їм поступилися Сергій і Анастасія Івченко, які виступали на скромній «Калині».

На другий нічний «Чайці» Бутковський знову 13 в «абсолюті» і знову поза конкуренцією в класі, в 13 секундах від найближчого, ким став Гуленко і разом 20 виграє у Жуковського.

Тим не менше, Сергій виходить на третій рядок, бо Ромас втрачає пів хвилини і опускається з 3-ї позиції на 6-у. Гуленко найшвидший на другому «Мототреку» і другий серед усього пелотону (!), Проте розриви в даному випадку виявилися мінімальними.

Бутковський закінчив суботу лідером 2WD 1600 з перевагою в 18 секунд над Гуленко, 36 над Жуковським і 40 над Івченко.

У неділю Денис продовжив «в тому ж дусі», правда, поступився першим часом на трьох «Мототреках», де, практично поза конкуренцією цього дня виявився Жуковський.

Цікаво, але на ранковому «Колізеї» Сергій стає кращим у всьому пелотоні!

Пізніше він підкріпив цей результат 2-м і 3-м часом в «абсолюті» на пообідніх проїздах із цього «допу». Проте Бутковський виграє всі без винятку недільні «Чайки»!

Тим самим, він доводить свою переможну перевагу до підсумкових 40 секунд, закінчивши гонку на більш ніж вражаючому 10-му місці в абсолюті! Але ж мова йде про 1,6-літрову «малолітражку», при тому що на «Ралі Чайка-2019» їхали півтора десятка повного приводу, плюс ще як мінімум два десятка куди більш потужного монопривода! …

Жуковський весь день був близький до лідера 2WD 1600.

Крім тріумфів на «Мототреку», за ним залишаються й пара других результатів у класі на «Чайці», де він поступався Бутковському не так багато – всього по 4 секунди.

Більш того, навіть досить видовищна помилка при черговому заході на «бочку» і подальший контакт із відбійником з покришок, не завадили Жуковському на середині дня випередити Гуленко і вийти на друге місце.

На наступній «Чайці» «Сівік» №60 і зовсім лише в одній секунді від лідера, і на 2,6 «повільніший» на заключній.

Так, посівши друге місце в класі 2WD 1600, Сергій Жуковський з Кариною Вишневецькою поступилися 40 секунд переможцям.

Проте, їхня перевага над третіми призерами цього заліку, виявилося ще більшою, а в «абсолюті» вони стали 17-ми.

«Бронзу» на «Ралі Чайка-2019» в 2WD 1600 заробили Гуленко зі Стефановичем.

Всю неділю вони йшли впевнено, але повільніше двох лідерів.

У підсумку вони закінчили гонку в півтори хвилинах від екіпажу-переможця в 2WD 1600 і 50 секундах від другого призера цього класу, теж фінішувавши на досить високому 22-му місці в «абсолюті».

Боротьба, але не за призи

Всього 20 секунд до подіуму 2WD 1600 не вистачило Ігорю Кулиничу зі Станіславом Потапенко, які виступали на 112-му «ВАЗі», природно серійному. Вони регулярно показували результати на кордоні топ-5, ставши третіми на заключній «Чайці».

На середині гонки на 4-му місці цього заліку йшли Ромас та Заєць, які після ранкового спурту піднялися на нього з 6-го за підсумками суботи. Однак втрата майже двох хвилин на другий «Чайці» відкинули цей екіпаж аж на 10-й рядок!

Проте, Андрій з Юлією не здавалися, показавши потім 4-ий час на «Мототреку» і зовсім 3-й на «Чайці».

Тим самим вони піднялися разом з 10-го на 6-й рядок, проте на цьому їхній прогрес зупинився – дуже великі були розриви.

Після двох 6-х часів на останньому колі екіпаж Ромас-Заєць залишився на шостому місці, де до п’ятого їм не вистачило всього 15 секунд.

Аналогічно склалася доля й сімейного дуету Івченко, які займали після суботи 4-й рядок.

І тут «втрачені» майже дві хвилини на СД7 стали фатальними, відкинувши екіпаж «Калини» і зовсім на 11-е місце.

Проте, після 7-го і 6-го часів на «Чайках», до останнього кола Івченки піднялися на 9-й рядок. До кінця, відігравши ще дві позиції, вони закінчили гонку 7-ми, теж поступившись у результаті Ромасу з Заєць всього 14 секунд.

При цьому, не можна не сказати, що і ця «малолітражка» з 2WD 1600 за  підсумками гонки в «абсолют» розташувалася на досить високому 35-му місці з більш ніж 60 фінішерів!

Можна сказати, що гострої боротьби не вийшло і за командний подіум «Ралі Чайка-2019». Його оскаржували чотири колективи і перемогла серед них, причому впевнено, UKRAINE RACING, яка зібрала 160 очок.

Ключовим тут стало перше місце екіпажу Євген Рахмайлов-Володимир Сидоренко в 4WD, плюс 60 очок за третє місце в 2WD, зароблені парою Салабай-Суській.

Саме ці 60 очок їм поступилася Juma, де єдиним фінішерами, але зате з перемогою в 2WD 1600, стали Денис Бутковський і Олександр Сентюрін.

З 60 очками за третє місце в «абсолюті» для Дениса Лохмана з Дмитром Зінов’євим третьою за підсумками гонки стала команда з вельми інтригуючою назвою – Апетитна Racing Team. На жаль, всі інші її екіпажі не принесли залікових балів.

Проте, «Апетитна» випередила на 20 балів Prodrive, єдині очки для якої приніс екіпаж Павло Грудина-Карина Сіроклін, які на своєму «Субару» фінішували 5-ми в заліку 4WD.

Карина стала однією з багатьох штурманів-панянок на «Ралі Чайки-2019». Але на цих перегонах виявилося чимало і перших пілотів, що представляють прекрасну стать. Відзначимо і їх.

Не зовсім P.S.

Крім жіночого екіпажу Дарина Бочарова-Анна Єгорова в 4WD, в якості перших пілотів на гонці виступили Анастасія Макова, Ірина Британ, Дар’я Гусєва, Анастасія Згурська, Леся Оріон, плюс ще один екіпаж без чоловіків – Христина Кускова-Ірина Василевська.

Виступаючи на колоритному, але досить віковому Mitsubishi Eclipse, вони провели гонку, як то кажуть, акуратно, закінчивши її останніми як в своєму заліку 2WD Open, так й в «абсолюті».

На кілька позицій вище фінішувала Ларіон, якій асистував чоловік Юрій. Їхній Opel Astra також замкнув свій відповідний залік – 2WD 1600.

Ірина Британ, яка виступала на Seat Ibiza окремо від свого чоловіка разом з Віктором Цербатенко, закінчила гонку 52-ю в «абсолюті» і 9-ю в заліку 2WD Open, розмістившись на одну позицію вище «Екліпса» цілком жіночого екіпажу.

Анастасія Згурська їхала «Ралі Чайка-2019» на сучасному Mini Cooper S разом зі штурманом Миколою Максименко. У підсумку вони стали 48-ми в «абсолюті» і 8-ми в класі в класі 2WD.

Примітно, що ця пара випередила інший змішаний екіпаж.

Дарина Гусєва-Михайло Швед на їхній «Сівік» фінішували 9-ми в 2WD і 54-ми в «абсолюті».

Тільки Маковій, що виступала на спортивному Renault Clio Williams, не вдалося закінчити гонку.

До того ж після першої нічної «Чайки», яку Анастасія закінчила однією з останніх в заліку SP2WD, вона поступилася місцем за кермом свому штурману (і куди більш досвідченому пілоту) Максиму Шикову.

Але й він, хоча показав 3-й час в класі на першому «Мототреку», став тільки 9-м на наступній «Чайці», нарікаючи на проблеми з трансмісією. Нічна спроба ремонту не виявила причину, але, судячи з усього, вона була суттєвою – на першій ж ранковій СД цей екіпаж сходить …

Але це далеко не завершення нашої розповіді про «Ралі Чайка-2019»! Попереду ще пара традиційних альбомів з «замальовками» з гонки, і, звичайно, – з персоналіями її учасників.

В’ячеслав Щербина

Фото Вадим Чайковський, Євген Сокур і автора


Додати свій коментар








Pin It on Pinterest