«Ралі Чайка-2019»: Інтрига до самого фінішу!

Автор: В'ячеслав Щербина | 29 Лис, 2019

Природно, на «Ралі Чайка-2019», який був етапом Трофею ФАУ з ралі на серійних автомобілях, основну масу стартують становили аматори на своїх цивільних машинах. Вони виступали відразу в чотирьох класах і в кожному з них розгорталися свої локальні битви.

Дійсно, з 76 екіпажів, що вийшли на старт «Ралі Чайка-2019» – 60 з них боролися в «стокових» класах. «Старший» з монопривідних 2WD Open нарахував 11 машин, тоді як в топовому 4WD, відведеному під потужні повнопривідні автомобілі, стартувало 12 екіпажів.

Спочатку в ньому заявлялося дещо більше учасників, проте деякі з них, як, наприклад, Ірина Кравець, так і не з’явилися на «Чайці».

Проте в цьому заліку на старт вийшов повністю жіночий екіпаж Дарина Бочарова-Анна Єгорова … Почнемо по ранжиру з найпотужніших класів, тим більше що саме в них велася найбільш напружена боротьба, в тому числі і за вершини подіумів.

Боротьба від першого …

Якщо не брати до уваги «абсолютного» заліку, то найнеймовірнішу розв’язку уболівальникам подарував саме 4WD. Причому напружена боротьба за «золото» цього заліку велася всю гонку! Першу нічну «Чайку» тут виграв Павло Кльоц, який виступав разом Інною Стадницькою. На подолання на фарах 5-кілометрового кільця, засіяного підступними ретардерами, у них пішло 4 хв 01 с. Однак «позаду» все було дуже щільно.

Примарні 0,6 секунди Павлу поступився Євген Рахмайлов, якому асистував Володимир Сидоренко, і 1,1 подружжя Пономаренко – Сергій з Лесею. Інші виявилися дещо повільнішими. «Кращими серед інших» стали Дмитро Білогубцев з Іриною Павлик, які поступилися 9,5 секунд.

На першому «Мототреку», який з його вузькою «змійкою», та ще й справжньою «вісімкою», відверто не сильно підходив для «квадроластів», перший час показує Пономаренко.

Причому інші з усього одного кілометра поступилися йому досить багато: Білогубцев – 2 секунди, Рахмайлов -3 і Кльоц – 3,3. Тим самим, саме Пономаренки виходять з 3-го місця в лідери, але не надовго.

На другий «Чайці» удар завдає Рахмайлов, знімаючи з попереднього часу 6 секунд – 3 хв 55,35 с. При цьому Пономаренко разом поступається пілотові потужної Subaru 5 секунд, Кльоц – 6, а Білогубцев і зовсім 12. Таким чином, тепер Рахмайлов з третього місця виходить в лідери.

Пономаренко відповідає на заключному «Колізеї». При цьому в «абсолюті» кращий з «квадроластів» заліку 4WD виявляється лише 11-м! Однак Кльоц поступається йому всього 0,7 секунди, а Рахмайлов одну, тоді як Білогубцев знову «віддає» 3,9 секунди.

Таким чином, за підсумками суботи лідером 4WD залишився Рахмайлов, проте його перевага над Пономаренко вимірювався лише 1,4 секундами і 5,3 йому поступався Кльоц.

Відставання Білогубцева вже вимірювалося 22,7 секундами, однак наступні екіпажі Олег Миклуха-Олексій Савчук та Олександр з Іриною Вовкотруб, що мали проблеми КПП з найпершої СД , поступалися лідеру відповідно 58 секунд і одну хвилину, тоді як інші були й того далі і це після всього 12 «бойових» кілометрів. Попереду всіх чекали ще вісім недільних СД, тепер уже «засвітла».

Правда, поява начебто привітного сонця після обіду представляла певну проблему в деяких частинах траси, з початком свого заходу воно сильно засліплюючи учасників.

Першу ж недільну «Чайку», яка відрізнялася по конфігурації від суботньої, ставши набагато швидше, виграє Пономаренко, показуючи 3 хв 06 секунди. Але і суперники були близькі. Вовкотруб на відремонтованій за ніч КПП поступається 2,2 секунди, Кльоц – 2,9, Білогубцев – 3,1, а ось Рахмайлов – 5,9 секунди, тим самим, віддаючи лідерство Сергію.

Пономаренко продовжує на «Мототреку», випереджаючи на 0,6 секунди Рахмайлова, на 0,8 – Білогубцева, тоді як Вовкотруб на 3,4 секунди повільніше. Саме Білогубцев виграє другу «Чайку», пройшовши її за 3 хв 05 с.

Дмитро випереджає на 1,3 секунди Вовкотруба, а також на 2,5 і 2,7 Пономаренко і Кльоца. А ось під капотом «Субару» Рахмайлова розриває один із патрубків і, їдучи на «аварійці», він разом втрачає 16 секунд.

Проте, запасу потужності його «оппозитника» Євгену вистачає, щоб стати кращим на наступному «Мототреку», випереджаючи Білогубцева на 0,6 секунди, на 1,4 Пономаренко і разом на три Кльоца.

Таким чином, на середині дня диспозиція начебто стабілізувалася: Пономаренко зміцнив своє лідерство до 17,4 секунд над Рахмайловим, 20,9 над Кльоцом і 26,9 над Білогубцевим.

При цьому Вовкотруб і Миклуха йшли хоч і стабільно, але вже програвали лідеру відповідно 1 хв 10 с і 1 хв 49 с.

… і до останнього кілометра

Незважаючи на те, що «японку» Рахмайлова механіки реанімували, на першій післяобідньої «Чайці» він тільки 5-й, в 5 секундах від кращого. Перший ж час показує Кльоц – 3 хв 03,4 с, випереджаючи лише на 0,7 секунди Пономаренко, тоді як Вовкотруб і Білогубцев «порівну» в 3,5 секундах позаду.

Тим самим, якраз Кльоц випереджає Рахмайлова, виходячи на друге місце, проте його перевага над суперником становить всього 1,8 секунди.

Пономаренко знову кращий на «Колізеї», проходячи його за 43 секунди, хоча цей час і став тільки 6-м в «абсолюті». Рахмайлов поступається йому 0,9 секунди, а Кльоц – 2,4.

Таким чином, розрив між Павлом і Євгеном перед останнім колом гонки і зовсім скорочується до примарних 0,3 секунд!

Здавалося, що за переваги в 22,6 секунди, Пономаренко йде до вірної перемоги, але, на жаль!

Його Evo виходить з ладу, що призводить до сходу. Більш того, на цій ж СД через поломки його «Субару» сходить і Білогубцев, який впевнено йшов 4-м.

У той же час останню «Чайку» виграє Вовкотруб, коли знімає з попереднього часу Кльоца 0,07 с та ставить рекорд СД- 3 хв 3,33 с. Сам Павло поступається на цих 5 км всього 0,4 секунди, а ось Рахмайлов і тут втрачає вагомі 6,4 секунди.

Зі сходом Пономаренко Кльоц успадковує лідерство, причому вже відірвавшись від Рахмайлова на 6,3 секунди. Вовкотруб ж з двома сходами суперників разом виходить з 5-го місця на 3-е.

Здавалося, що може змінити один «нещасний» кілометр гонки?! Але, він змінює все, причому в корені!

Останній «Мототрек» виграє Рахмайлов – 42,7 секунди, причому знову кращий з заліку 4WD стає тільки 6-м в «абсолюті». Вовкотруб поступається йому вагомі 2,9 секунди, але, головне, Кльоц стає тут тільки 8-м в класі (і 52-м в «абсолюті»!). Він втрачає разом 8 секунд і разом з ними лідерство!

Перемогу в 4WD беруть Євген Рахмайлов з Володимиром Сидоренком, нехай і поступаючись майже 8 секунд сенсаційним переможцям в «абсолюті», які виступали на спортивній Honda CRX.

Павло Кльоц з Інною Стадницькому поступилися переможцям лише 1,8 секунди.

Третє місце, але тільки 7-е в «абсолюті», зайняли Олександр з Іриною Вовкотруб, що всю гонку стабільно йшли та показали на недільних «Чайках» по парі другий і третій результати в класі. У підсумку вони поступились переможцю 50 секунд.

Першими поза подіумом 4WD «Ралі Чайка-2019» закінчили Олег Миклуха з Олексієм Савчуком, що показували часи на межі топ-5. Переможцям вони поступилися більш двох хвилин, в реалії розмістившись тільки на 15-му рядку загального протоколу.

Проте позаду них результати виявилися досить близькими, частково відобразивши щільність боротьби, так би мовити, у другому ешелоні 4WD.

Всього 16 секунд четвертому місцю на фініші поступилися Павло Грудина з Кариною Сіроклін, які виступали на «Субару».

Більш того, в результаті лише на 4,7 секунди від них відстали Микола Ковальчук з Олександром Пархоменко, що також виступали на «плеядах», в результаті закінчивши гонку шостими і 19-ми а «абсолюті».

Бочарова з Єгоровой теж закінчили гонку, правда, ставши лише останніми з дев’яти фінішерів у заліку 4WD, поступившись переможцям 6 хв 40 секунд, з яких одну хвилину становив штраф.

Проте, в «абсолюті» Дарина з Ганною стали 46-ми, випередили майже третину пелотону, а там, серед «молодшокласників», теж вистачало боротьби, особливо в заліку 2WD Open.

Дуель за перемогу …

З точки зору потужності наступним класом після 4WD «йде» 2WD Open. Явним фаворитом тут був завсідник аматорських змагань Юрій Левченко, який виступає разом з Володимиром Шишкіним на яскравому у всіх сенсах Nissan 350Z.

Однак цього разу для фаворита знайшовся гідний суперник, включаючи одного абсолютно несподіваного.

Першу «Чайку» дійсно впевнено виграє Юрій, показуючи 12-ий час в «абсолюті». Він випереджає на 6,8 секунд найближчих однокласників, ким стали виступаючі на «зарядженій» BMW 116i Владислав Гордов з Іваном Абламскім. Тоді як білосніжний “Гольф” Олександра і Олега Воволка і зовсім в темряві «втратив» 12,5 секунди.

На «Мототреку» першим стає якраз «Божевільний дантист» Гордов, однак Левченко поступається йому всього 1,2 секунди. Більш того, на другий «Чайці» вони показують однаковий час! Воволка ж в 9 секундах позаду.

Ну а на заключному мототреку Юрія з Владиславом поділяють лише 0,1 секунди.

За підсумками суботи Левченко залишається лідером із перевагою в 5,7 секунди над Гордовим і 24 над Воволкой.

Саме Олександр виграє першу «Чайку», показуючи 11-ий час в «абсолюті». Гордов з Левченко виявляються всього в двох секундах «позаду», при цьому їх самих знову розділяють мізерні 0,3 секунди.

На «Мототреку» знову виграє Гордов, показуючи третій час в «абсолюті»! Головне, цього разу Левченко поступається йому разом 5,4 секунди. Тим самим після першого недільного кола пара дуелянтів зрівнялася!

На другий «Чайці» Воволка знову кращий, при цьому показуючи вже 9-ий час в «абсолюті».

Але Гордов з Левченко знову поруч. Владислав поступається Олександру лише 0,7 секунди, але, головне, випереджає Юрія на дві секунди.

Разом з ними Гордов виходить в одноосібні лідери, правда, випереджаючи Левченко всього на дві секунди.

На «Колізеї» Воволка виграє вже третю СД за день, ставши 10-м в «абсолюті». При цьому з одного кілометра він випереджає на вагомі дві секунди найближчого однокласника, ким став Левченко. Гордов пропустив вперед кількох суперників, ставши лише 5-м в класі, але в реалії його програш головному візаві склав лише одну секунду.

Таким чином, на середині дня екіпаж червоного «баварця» залишався лідером, але з перевагою лише в одну секунду над алогічно червоної «японкою» Левченко з Шишкіним.

Але вже на наступній «Чайці» Левченко завдає удару у відповідь. Він 10-й в «абсолюті», випереджаючи Воволку на 4,7 секунди і разом на 5,9 Гордова.

З ними Юрій повертає собі лідерство, причому, разом відірвавшись від візаві майже на 5 секунд – в даній спортивної дуелі це був вагомий заділ.

На «Мототреку» Воволка знову найкращий в класі і знову 10-й в «абсолюті». Гордов другий в 1,3 секундах позаду, тоді як Левченко поступається йому 1,2 секунди, з якими розрив між ними скорочується до 3,7 секунди.

Воволки виграють і останню «Чайку», причому показуючи 7-й час в «абсолюті». Однак Левченко всього в 0,3 секундах «позаду», випереджаючи на дві секунди Гордова, знову доводячи свій відрив до 5,7 секунд.

Владислав з Іваном роблять останній фінішний ривок, виграючи заключний «Мототрек», хоча їхній час став тільки 15-м в цілому.

Однак Левченко з Шишкіним поступаються їм лише 0,7 секунди, стаючи переможцями заліку 2WD Оpen з перевагою рівно в 5 секунд.

З точки зору «абсолюту» екіпаж «Ніссана» закінчив гонку 8-м, також тільки на одну позицію вище Гордова з Албанським.

Вигравши п’ять з восьми недільних СД, Воволки все одно залишилися третіми, поступившись переможцям 22,8 секунд, з яких до того ж 5 випали на штраф.

У підсумковому протоколі вони теж виявилися близько до двох дуелянтів – на 11-му місці.

А ось відставання сталевих учасників від топ-3-ки цього заліку виявилися куди більш вагомими, де найближчі в «абсолюті» стали тільки 26-ми.

… або не зовсім за неї ?!

«Кращими серед інших» в 2WD Оpen стали Олексій Терещук та Іван Сич, які виступали на отруйно зеленій баварській «трійці».

У суботу вони відзначилися третім часом на другій «Чайці», закінчивши її четвертими, при цьому перебуваючи від третього місця всього в 0,9 секундах.

Майже всю неділю Терещук показував результати в топ-5 класу, однак лідируюче тріо виявилося значно швидше.

На фініші екіпаж не молодого «баварця» поступився більше двох хвилин переможцям, але випередивши на 25 секунд більш юну BMW318, на якій виступали Андрій Лупін і Богдан Коломієць.

Разом із тим, саме Терещук і Січ стали офіційно переможцями в заліку «Rally Legends».

Правда, у баварської 30-ки в гонці виявився лише один конкурент. М’яко кажучи, хоч й теж задньопривідний, але не рівня їй, – а саме «п’ятірка» тільки не BMW, а «ВАЗ».

Зі зрозумілих причин її екіпаж Валерій Шкамерда і Тарас Касинець, який виступає в наймолодшому заліку 2WD1600, і близько не могли наблизитися до результатів зарядженого «баварця».

Хоча, на тому ж «Мототреку», де потужність грала не настільки велику роль, часи Валерія були стабільно на відстані трьох секунд від Олексія. На жаль, але на середині дня «спадщина СРСР» відмовилося далі їхати …

А ось хто не просто проїхав всю дистанцію, а зробив це з майже неймовірною швидкістю, так це колоритний Porsche Boxster, на якому виступали Олексій Бойко з Олексієм Важинським.

Для цього екіпажу «Ралі Чайки-2019» стало другою гонкою в житті і вони швидше «здобували досвід», але як вони це робили!

Вже на першій же нічний «Чайці» їхній «паршивець» 8-й в «абсолюті», випереджаючи разом на 7 секунд найкращий час з 2WD Open! На «Мототреку» Олексій хоч і 11-й, але знову попереду лідера цього заліку. Дальше більше. На другий нічний «Чайці» Бойко показує п’ятий час в «абсолюті», випереджаючи Юрія Левченка на 10 секунд і потім ще на три на «Колізеї», закінчуючи суботу 7-м серед усіх учасників, вже відірвавшись від лідера 2WD Open на 26 секунд!

У неділю Олексій не сильно втратив у темпі. Так, він пару раз поступився або був на рівні з найшвидшими часом 2WD Open, особливо на «Мототреку», але зате на «Чайці» Бойко відігрувався і серйозно.

Наприклад, на другому проїзді по 5-кілометровому кільцю в «абсолюті» він виявився вище переможця Воволки тільки на одну позицію, але в реалії випередив кращого з 2WD Open майже на 10 секунд.

На обох СД «Чайка» після обіду картина повторюється – ще по 10 секунд виграшу. Але цього разу разом із ними і «перемоги» й на обох «Мототреках», де Бойко «привіз» кращим із 2WD Open по 2-3 секунди і це з одного кілометра! Чому слово перемога взято в лапки?

Та тому що, будучи початківцями-учасниками, екіпаж заявився в клас 2WD, а коли помилка виявилася, вже було пізно переводити їх в інший залік!

Таким чином, Бойко з Важинським значилися тільки в «абсолюті», в результаті не борючись за призи.

Проте, на фініші новачки, вже дозволивши собі прибрати м’який верх їхнього родстера, зовсім не були засмучені, скоріше навпаки.

Більш того, коли спливла «адміністративна» помилка, вони відреагували, сказавши, що приїхали зовсім не «за чашками», а за досвідом. Їхнє отримання «досвіду» виявилося просто таки блискавичним …

У підсумку новачки закінчили гонку п’ятими, всього в 20 секундах від переможця і в 12 секундах від третього місця «абсолюту»! Більш того, переможець 2WD Open фінішував на три позиції нижче, в результаті опинившись більш ніж на хвилину повільніше …

В якості P.S.

У висновку повернемося «назад» в залік 2WD Open і приділимо увагу іншим його учасникам, нехай вони й не боролися за місця на подіумі. Так Ігор Ведерников разом з Олександром Логачовим на їхньому Hyundai Veloster кілька разів входили в топ-5-ку і ще пару раз показували 7-й час.

У підсумку вони стали 6-ми в класі, але вже в 5 з невеликим хвилинах від переможця і тільки 49-й в «абсолюті».

Лише на одну позицію нижче і майже в 21 секундах від них гонку закінчили Олексій Лятавський і Віктор Дзисюк, які виступали на Renault Megane.

Ще однією позицією нижче, причому в обох заліках, фінішували Юрій Манойло з Марією Бондар, поступившись всього 1,8 секунди попереднім суперникам і 5,5 хвилин переможцям. Однак тут можна уточнити.

На самому початку «нічної» суботи Юрій помилився, серйозно пошкодивши задню підвіску свого «Сівіка». Звідси й низькі часи і тільки 9-е місце в класі «на ніч», більш ніж в трьох хвилинах від лідера.

У неділю показники Манойло незмінно входили в топ-5, не беручи до уваги другу «Чайку», де він став шостим, проте втраченого в суботу виявилося занадто багато для серйозного прогресу …

Ну а події, що розгорталися в двох «наймолодших» стокових класах у заключній частині нашої розповіді про «Ралі Чайка-2019».

 

В’ячеслав Щербина

Фото Вадим Чайковський, Євген Сокур і автора


Додати свій коментар






Pin It on Pinterest