«Кубок Чайки»: Погляд зсередини «наостанок»

Автор: В'ячеслав Щербина | 04 Лис, 2019

Звично, розповідь про чергову гонку, ми закінчуємо невеликим поглядом зсередини. Адже в паддоку кожної гонки завжди знайдеться місце не тільки звичному «екшену», а й чомусь новому – будь-то новий автомобіль або пілот-новачок, тим більше нові «бойові шрами» на машинах після чергового фінішу або просто якась дрібниця, яка раніше вислизала від уваги камер …

З точки зору нових пілотів і нової техніки в цьому сезоні фору всім іншим командам дасть SDrive. З 17 машин, представлених на стартовій решітці заключного 3-го етапу «Кубка Чайки», майже третина, а точніше 5, на своїх бортах несли фірмові логотипи Центру підготовки водіїв SDrive.

Тільки за цей рік у рамках цієї команди дебютувало відразу кілька пілотів. Фінал «Кубка Чайки» не став винятком – для Олега Грицая він став другої кільцевої гонкою в житті, а для Олексія Рижова й зовсім першою!

До Фіналу «Кубка Чайки» нову для себе «вісімку» оновив й Максим Волинець. Причому не тільки з точки зору «декору», в якому з’явився новий «титульний спонсор».

Про серйозність його підходу до технічного боку питання красномовно говорить перемога Максима і це після 5-го і останнього місця на попередньому етапі!

На новій для себе машині на старт вийшов і Сергій Бородін. На цій «вісімці» традиційно мав виступати Олексій Дьяченко, який активно тренувався напередодні гонки. Однак в останній момент у нього виникли невідкладні справи і місце її господаря за кермом зайняв Бородін. Звідси і на швидку руку (і не зовсім за вимогами правил) зміна ім’я пілота на борту …

… Аналогічні «від руки» -фламастером імена пілотів несли й пара машин команди SDrive. Але в даному випадку мова йшла про досить незвичний, якщо не сказати унікальний експеримент! Напарники й приятелі в повсякденному житті Сергій Бєляєв з Владиславом Сінані вирішили буквально помінятися … але ні, не дружинами, а спортивними автомобілями).

Історія, в тому числі світового автоспорту, знає подібні випадки рокіровок, але на тестах або максимум вільних тренуваннях. А так, щоб на цілий етап! … В даному випадку багато хто скаже, що завдання Бєляєва було дещо простішим, ніж у його напарника – за визнанням багатьох пілотів «Калина» куди більш «примхлива» і своєрідна в управлінні, тим більше після «вісімки».

Кубки для переможців та призерів Фіналу «Кубка Чайки» з самого ранку, і як потім виявилося, практично до самого вечора, «нудилися» в кімнаті для засідання КСК. не тільки для них. Також був заготовлений й набір кубків для гонки ветеранів, причому задумка полягала в тому, що всі вони були рівноцінними, без місць …

… На жаль, але з усіма затримками через збій хронометражу, плюс переведення часу на годину назад, в «організаційній гонці» перемогла неминуча темрява. Проте, організатор вшанував ветеранів традиційним святковою вечерею.

Вболівальники, а в даному випадку представниця прекрасної статі серед них, добираються на Автодром «Чайка» всілякими способами, включаючи такий досить оригінальний байк.

Шолом, HANS і балаклава Руслана Сєрова терпляче чекають чергового заїзду …

… так само як аналогічні гоночні атрибути Павла Мар’яненка.

Механікам команди SDrive цього разу довелося провести «польовий ремонт» із заміною зчеплення на колишній «Калині» Сергія Бєляєва, за кермом якої цього разу виступав його напарник Владислав Сінані. Ця непроста процедура, пов’язана з демонтажем не тільки КПП, але й частково всього двигуна, зайняла у них трохи більше години! …

… Механіку Руслана Сєрова також довелося в терміновому порядку усувати проблему з трансмісією на «Калині» ветерана. В даному випадку «відстебнута» піввісь, з чим він справився менше ніж за пів години.

А часом механікам, як в даному випадку Вадима Євтушенка, доводиться не тільки лежати під машиною, але й працювати всередині неї в самому буквальному сенсі цього слова!

Виявляється, навіть такий немаленький предмет як бочка для палива, на Автодромі «Чайка» теж буває підписаний-іменний! Цікаво – це питання фірмового «чайкінського» гумору або ж цілком прикладний, на випадок «випадкової» втрати ?!

Одним з, якщо не головним, магнітом уваги глядачів, та й не тільки їх, на цій гонці стала ретельно відтворена кільцева «Волга». Цю роботу виконав Віктор Сердцев, який виступав і перемагав на подібних машинах за часів «союзу»…

… Правда, і він не втримався, щоб не внести в конструкцію «ГАЗу» елементи з сучасності, на зразок цих передніх антикрил-дефлекторів – в ті часи попереду «Корів» була куди простіша і одночасно елегантніша обтічна «спідниця» і, як то кажуть – нічого зайвого.

Пілоти Sport Car Service Павло Мар’яненко та Антон Поляничко «злітною парою» готуються до виїзду на ранкове тренування з «накопичувача» …

… А капот «вісімки» Павла як й раніше несе цей комічний напис – хтозна, а може хтось може переплутати капот з багажником?))))

В рамках «Кубка Чайки», виступаючи на новій для себе «вісімці», Вадим Кушнір вирішив не тільки заявитися в більш старший залік «Супер Турінг», а й спробувати свої сили на спортивному «сліку», що дозволено технічними вимогами …

… Однак на відміну від дорожнього «Нокіа», на якому змагалися всі інші класи, у «сліка» є свої специфічні особливості. Наприклад, ось такі наслідки після жорсткого блокування на гальмуванні, після якого цю покришку можна вже тільки викинути!

Фінал «Кубка Чайки» міг похизуватися не лише досить наповненим пелотоном, а й «заліковим» «сейфеті-каром». Його роль виконувала ця 911-я, що несе оригінально виготовлену ліврею «під Ле Ман», та ще й спеціально зі слідами «старіння», замовлену Юрієм Манойло.

Сам Юрій спробувавши свої сили за кермом кільцевої «Калини» на 1-му етапі Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC, вирішив сконцентруватися на дисципліні Тайм-Аттак, де він регулярно виступає на цій красуні.

Після фінішу багатьох гонок про їхню «інтенсивність» кажуть «бойові шрами» на машинах, і ця не стала винятком. Одні з найбільших відмітин залишилися на боках «вісімки» Максима Волинця. В даному випадку вони утворилися в результаті невдалої контратаки на Волинця з боку Антона Поляничко на гальмуванні в останньому повороті.

Правда, з урахуванням цих відмітин, що починаються за середньою стійкою «в базі», за правилами за зіткнення повинна була бути покарана як раз сторона-оборони, яка в разі спроби обгону повинна зберігати траєкторію і давати простір для атакуючої сторони як мінімум в ширину корпусу машини …

… Проте, цього разу суддівство нікого не карало, так само як самі пілоти та їхні команди не писали жодних протестів. А між тим, і права сторона «вісімки» Волинця теж несла, нехай куди менші, але сліди контактної боротьби.

В даному випадку вони «утворилися» миті після попередніх, коли на виході з останнього повороту, скориставшись їхньою «затримкою», Максима спробував випередити, причому зовні, Вадим Євтушенко. Його атака також була досить жорстко, з контактом, «припинена» суперником.

Природно за принципом «протидії» аналогічні відмітини залишилися і на машинах атакуючих сторін. В даному випадку це «вісімка» Антона Поляничко. Через те зіткнення та подальший розворот, Антон втратив всі шанси не тільки на перемогу, але й навіть подіум Фіналу «Кубка Чайки».

Проте, після всіх математичних підрахунків, з урахуванням його перемог на перших двох етапах, і пункту Регламенту 8.12, можна сказати, що спортивна справедливість восторжествувала і за підсумками всієї серії саме Антон стане Володарем «Кубка Чайки» в заліку «У-1600» .

На «вісімці» Поляничко з’явилися і незначні сині відмітини. В даному випадку те, що називається «фарбою обмінялися» Антон з Сергієм Бабаком, який не зовсім вдало атакував Поляничко на самому початку гонки. Однак за визнанням самого Антона, зачепивши його, Сергій тут же підняв ногу з педалі газу. Більш того, він як би допоміг йому, «наскаровськи» надавши прискорення!

Нехай й з набагато меншими, але шрами з обох сторін була й «вісімка» Вадима Євтушенка. Мітка зліва з’явилася від заднього колеса машини Волинця, який жорстко оборонявся, причому прямо на прямій.

Знову – з урахуванням того, що «шрам» знаходиться далеко не на передньому крилі, а «в базі», за тими ж правилами, і в даному випадку якби суддівство було суворішим або суперники написали на нього протест, швидше за все Максим не уникнув би покарання!

За його власним визнанням, сам Вадим на останньому колі на виході з поворотів пару раз буквально «спирався» на «вісімку» Сергія Бєляєва, про що красномовно говорить «обмін» червоною фарбою. Однак у даному випадку пілоти рухалися паралельними курсами, даючи простір один одному.

Більш того, дотики були мінімальними і не привело ні до аварійної ситуації, ні тим більше до зміни позицій. А після фінішу Сергій з Вадимом взаємно подякували один одному за чудову гонку і боротьбу! За що, напевно, їм, так само як й всім, хто вийшов на старт Фіналу «Кубка Чайки», вдячні й всі вболівальники !!!

 

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків

фото автора


Додати свій коментар








Pin It on Pinterest